Proteina este substanta cea mai abundenta a corpului, cu exceptia apei, si probabil, a grasimii. Necesarul de proteine depinde de mai multi factori : varsta, greutate corporala, efortul fizic depus, diferite boli si conditii medicale. Nou nascutii si adolescentii in crestere, precum si femeile insarcinate au un necesar de proteine crescut, precum si cei care se recupereaza dupa o boala sau chiar sufera de anumite boli. In general, pentru adulti se recomanda un consum proteic dupa urmatorul tabel :

• Sedentar 0,88 grame pe kilogram corp

• Efort moderat 1,1-1,3 grame pe kilogram corp

• Efort intens 1,5-2 grame pe kilogram corp si peste

Va prezentam mai jos cateva surse de proteine pentru o viata sanatoasa, potrivit list25.com:

1carnea de porc10. Carnea de porc

Carnea de porc este preferata romanilor, cu toate ca multi o privesc cu suspiciune din pricina asa-ziselor pericole pe care se spune ca le prezinta. Carnea de porc atent selectionata, este foarte bogata in proteine si vitamine din grupul B (tiamina, niacina, vitaminele B 6 si B12) care joaca un rol important in functionarea sanatoasa a organismului. De preferat ar fi sa alegeti carnea proaspata, fara grasime, de exemplu muschiuletul, cotletul, file-ul, preparate la gratar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.