Acasă Stirile zilei Tech Facebook si Instagram introduc abonamentul! Vezi cat costa si ce primesti

Facebook si Instagram introduc abonamentul! Vezi cat costa si ce primesti

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Cei douazeci de ani de retele sociale gratuite pentru toata lumea se apropie de sfarsit. Printr-un anunt neasteptat, Mark Zuckerberg, CEO al Meta, a anuntat introducerea unui serviciu de abonament platit pentru utilizatorii Instagram si Facebook care doresc sa acceseze un nou set de servicii oferite de platforma. In schimbul ”bifei albastre”, Meta va oferi suport tehnic si verificarea contului cu un sistem oficial de identitate pentru a evita profilurile false.

Optiuni concepute mai ales pentru companii si pentru cei care, cum este cazul creatorilor de continut, lucreaza gratie utilizarii retelelor sociale. Zuckerberg urmeaza, asadar, calea trasata de Elon Musk pentru Twitter. Pentru aceste retele sociale, bifa albastra reprezinta primul pas al unei schimbari de paradigma in modelul de afaceri al platformelor.

De la un model free-for-all, unde adevarata forta motrice a afacerii a fost stabilirea profilului utilizatorilor si utilizarea datelor pentru a permite companiilor sa faca publicitate, la un model diferit, format din servicii si abonamente. Si nu este o intamplare ca schimbarea a fost decisa de-abia in ultimele luni. 2022 a fost anul horribilis al platformelor sociale care si-au vazut scazand cifra de afaceri din cauza veniturilor mai mici de la agentiile de publicitate, cedand in medie pe Nasdaq 40% din capitalizarea lor. Inflatia si incertitudinile situatiei economice au declansat o inversare a directiei de crestere, aparent de neoprit, din ultimii ani. Dupa mii de concedieri facute pentru a reduce costurile, abonamentele sunt primul raspuns industrial.

Meta va incepe in Australia si Noua Zeelanda: 11,22 euro pentru utilizatorii care se aboneaza la serviciu prin web; 14,22 euro pentru cei care o vor face prin aplicatie. Un pret similar cu cel decis de Twitter. Abonamentul, atat pe Instagram, cat si pe Facebook si pe Twitter, va fi optional. La inceput, ii va afecta in principal pe cei care isi bazeaza o parte din afacere pe sponsorizarile facute pe retelele de socializare sau pe continutul publicat online. Insa este clar ca asistam la sfarsitul unei epoci.

Meta Verified si Twitter Blue reprezinta ceea ce pentru multi experti in retelele sociale este noul skin al spatiului public virtual. Un raspuns la cresterea progresiva a numarului de utilizatori fata de o reducere ingrijoratoare a veniturilor.

Zuckerberg anuntase deja lansarea de noi functii care ii pot face pe creatorii de continut sa devina si mai ”productivi si mai creativi”. Pachetul Verified este un prim pas in acest sens. Snapchat si aplicatia de mesagerie Telegram au inceput sa faca si ele primele demersuri in acest proces, Traiectoria este deja trasata. Va fi nevoie insa de ceva timp pentru a intelege daca este cea potrivita.