Tii diete si nu slabesti? Elimina aceste cauze ascunse ale ingrasarii!

Foarte multe persoane incearca diete draconice pentru a slabi si cu toate aceste nu reusesc. Probabil nu au citit randurile de mai jos. Citeste cele 13 lucuri esentiale in scaderea greutatii de care trebuie sa tii cont. Cel mai usor este sa le iei pe rand si sa elimini unul cate unul cauzele ingrasarii.

13. Poti fi gras si, totusi, in forma

O parte din ce in ce mai mare a literaturii de specialitate spune ca marimea nu conteaza atunci cand vorbim despre sanatate. Un studiu realizat recent in SUA pe un grup de 5.440 de adulti americani arata ca 51% din cei supraponderali si 32% din cei obezi aveau un colesterol normal, nivelul de zahar din sange, tensiunea si alte caracteristici in parametri normali de sanatate.

Contrazicand opiniile traditionale, articolul spune si ca 23,5% din adultii cu o greutate normala aveau probleme de metabolism, ceea ce ii facea mai vulnerabili in fata bolilor cardiovasculare decat cei mai grasi. „O persoana supraponderala, dar activa din punct de vedere fizic, prezinta mai putine riscuri de imbolnavire decat o persoana cu o greutate normala, dar care este sedentara“, spune dr. Damian.

Ultimul raport al Departamentului de Sanatate al SUA arata ca toti medicii sustin acelasi lucru: avem nevoie de 30 de minute de activitate fizica moderata, cinci zile pe saptamana, pentru a fi sanatosi. Si nici macar nu e nevoie sa facem dintr-odata toate exercitiile. Reprize de 10 minute de mers pe jos sunt la fel de utile. Asta inseamna ca, daca urci pe scari, daca iesi din metrou sau cobori din autobuz cu o statie inainte de casa, sau daca parchezi la cateva strazi distanta, ai facut miscare in ziua respectiva.

12. Alege o dieta! Orice dieta…

Pe masura ce cartile de diete se reinventeaza constant, a aparut un fenomen curios: dietele Ornish, Atkins si altele sunt asemanatoare. Specialistii in diete cu continut scazut de grasimi spun ca anumite grasimi sunt in regula, in timp ce adeptii dietelor cu un continut scazut in carbohidrati sprijina cerealele integrale. Toate aceste diete arata insa ca sunt patru reguli de baza pentru o nutritie sanatoasa:

• Consuma carbohidrati sub forma de cereale integrale si fibre.
• Evita grasimile prelucrate si saturate.
• Ia-ti proteinele din carne slaba.
• Satura-te cu fructe si legume.

Dieta South Beach, saraca in carbohidrati, ne arata avantajele regimului mediteranean, care contine o multime de fructe si legume bogate in carbohidrati. Si ultima editie a dietei Atkins pune accentul pe „carbohidratii buni“. „Weight Watchers“, un campion al dietei bazate pe puncte, ne ofera acum o optiune „fara calcule“, bazata pe alegeri sanatoase ca cele patru de mai sus. Jenny Craig aduce in prim-plan „Volumetrics“, o strategie bazata pe un volum mare de hrana, dar sarac in calorii. Toate spun insa ca zaharul si carbohidratii prelucrati sunt daunatori, pot cauza deficiente de insulina si pot duce la ingrasare si chiar diabet.

Doctorul Dean Ornish, un guru al dietei sarace in grasimi, spune: „Este sfarsitul razboiului dietelor“. Cea mai recenta carte a sa, Spectrum, ofera chiar retete care pot fi preparate la diverse „niveluri“ – de la un chili vegetarian servit simplu (cu continut scazut de grasimi), la unul servit cu mas-line (mai gras), pana la unul servit cu carnati din piept de curcan (si mai gras). Cheia pentru toate acestea e moderatia in defavoarea infometarii, gasirea unui mod sanatos de viata. Unii subliniaza si un efect secundar al dietelor bazate pe produse vegetale: protejarea mediului inconjurator.

spre