Acasă Life Dezvoltare Personala Sase fraze din educatia Montessori pe care ar trebui sa le foloseasca...

Sase fraze din educatia Montessori pe care ar trebui sa le foloseasca toti parintii!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Educatia Montessori are in centrul ei copilul, iar acest principiu se reflecta in toate activitatile pe care le fac copiii la gradinita si la scoala si in modul in care educatorii vorbesc cu cei mici.

In sistemul Montessori, cuvintele adresate copiilor sunt alese cu grija pentru a incuraja independenta si gandirea critica. stim cu totii ca in cresterea si educatia copiilor cuvintele au o forta fantastica care poate actiona pozitiv sau negativ asupra celor mici. Vorbele noastre ascund in spate asteptari, sperante, principii de viata, iar cand sunt puse impreuna ele formeaza o adevarata harta care ii ghideaza pe copii in viata. si tocmai de aceea modul in care le vorbim copiilor nostri este esential pentru dezvoltarea lor.

Iata 6 fraze puternice pe care educatorii Montessori le folosesc in clasele lor

1. Am vazut cat de mult ai muncit/te-ai straduit.

in clasele Montessori, focusul este pe proces si nu pe rezultat. Prin urmare, copiilor nu li se spune “Bravo” sau “Ai facut o treaba buna” sau “Ce desen frumos ai facut”, etc. in schimb feedbackul se refera la munca depusa, la concentrarea de care copilul a dat dovada sau la atentia la detalii.

Educatorii Montessori considera ca o abordare concentrata pe proces si pe efortul depus construieste “a growth mindset”. Adica copiii vor creste si vor evolua crezand cu tarie ca pot deveni mai buni in tot ceea ce fac daca depun efortul necesar.

Asa ca in loc de “Ce frumos ai desenat” ar trebui sa le spunem copiilor “Am vazut cat te-ai concentrat ca sa obtii formele pe care le doreai si cat de atent ai selectat culorile” sau in loc de “Esti un baiat bun” ar trebui sa ii spunem “Am observat cat de frumos te-ai purtat cu fratele tau ieri cand ai impartit jucariile cu el”. Aceste cuvinte ii transmit copilului ca ii observam comportamentul, dar fara sa il judecam.

2. Ce parere ai tu despre munca ta?

in pedagogia Montessori, copilul este propriul sau profesor. Multe activitati sunt gandite in asa fel incat copilul sa isi dea seama singur daca a gresit si sa se corecteze. Prin urmare, profesorul este mai mult un ghid care il ajuta sa se descopere pregatindu-i activitatile si materialele cu care sa lucreze. Iar analizarea propriilor rezultate sau “self-analysis”, cum spun americanii, constituie o etapa esentiala in procesul de descoperire.

Asa ca atunci cand copilul te intreaba “iti place desenul meu?” incearca sa il intrebi pe el ce crede despre desenul lui, cum s-a gandit sa aleaga acele culori si ce ii place cel mai mult la desenul lui. in loc sa determinam copilul sa caute tot timpul aprobarea sau aplauzele noastre, ar trebui sa ii ajutam sa invete sa isi evalueze singuri munca, sa observe propriile progrese si sa aspire la o continua imbunatatire.