PERICOLELE din BRANZETURI

Raw Life and Style

Prezente in mod obisnuit in alimentatia noastra, branzeturile nu reprezinta totusi un aliment esential supravietuirii.

Cu cat sunt mai procesate, adica au multa sare si grasime, cu atat se indeparteaza de formula necesara organismului, nefiind recomandate.

Branzeturile contin proteine de inalta valoare biologica, cu toti aminoacizii esentiali, pe care organismul nu ii poate sintetiza, si mari cantitati de minerale care se absorb cu usurinta.

Consumate zilnic, in cantitati mici, branzeturile, alaturi de alte produse lactate, contribuie la functionarea optima a organismului.

„Un dezavantaj major al branzeturilor il constituie continutul crescut de grasime (grasimi saturate si colesterol) care din punct de vedere caloric transforma branza intr-un concentrat de energie. Continutul de grasime este diferit in cadrul aceluiasi sortiment de branza, de aceea este bine ca, citind eticheta, sa alegi varianta cu mai putina grasime, diferenta de gust fiind insesizabila. Aceasta trebuie evitata in special de cei cu dislipidemii (trigliceride sangvine si colesterol crescute)“

spune Mihaela Bilic, medic specialist in boli de nutritie si diabet.

Click pe aceeasi tema:  Victor Ponta: Guvernul va inchiria sau cumpara un avion special pentru presedinte si premier!

VEZI DEZAVANTAJELE IN PAGINILE URMATOARE:

1. Contin multa grasime in compozitie
Cu cat cantitatea de zer din branza este mai mica, cu atat este mai mare cantitatea de grasime. Cascavalul sau branza topita nu au o valoare nutritiva mai mare fata de variantele „light“ de telemea, ricotta, branza proaspata sau perlele de branza, insa grasimea continuta le creste considerabil aportul caloric.









spre