Ikea si Kika vor amenaja noi magazine în România. Vezi unde!

Suedezii au de ales intre mai multe orase, iar austriecii au autorizatie de constructie pentru Constanta si negociaza preluarea unui teren in Capitala, anunță finatistii.ro.

Intrarea pe piata din Romania a retailerilor de mobila Ikea si Kika a produs schimbari importante in strategiile de dezvoltare ale producatorilor autohtoni. Acestia stau cu ochii pe cei doi giganti pentru a vedea ce locatii noi aleg pentru investitii. Interesul este cu atat mai mare cu cat 40 de firme din tara noastra sunt furnizori oficiali pentru magazinele suedezilor din intreaga lume, iar 15% din produsele comercializate de austrieci in Bucuresti sunt “made in Romania”

Daca austriecii de la Kika au stabilit locatiile noilor magazine pe care le vor deschide in Romania, suedezii se mai gandesc inainte de a anunta orasul in care va exista un showroom Ikea. Cei doi giganti incearca sa acapareze o cota cat mai mare din piata mobilei din tara noastra, estimata in acest moment la peste 1,2 miliarde de euro.


Kika vrea in Baneasa

Orasele alese de austrieci sunt Bucuresti si Constanta. Reprezentantii comisiei de urbanism din cadrul Primariei Constanta ne-au explicat ca in noiembrie 2010 a fost eliberata o autorizatie de constructie pe care a solicitat-o firma Kika pentru o cladire cu suprafata de 12.830 de metri patrati, aflata pe un teren de 25.840 de metri patrati. In 2011 s-a revenit cu o noua cerere pentru prelungirea autorizatiei pana la finalul acestui an.

Lars Lurd, country managerul retailerului austriac, ne-a declarat ca inaugurarea noilor locatii se va face, cel mai probabil, in 2013. Motivul pentru care s-a ales acest termen este legat de strategia companiei in Europa, care in acest moment foloseste o mare parte din resurse pentru dezvoltarea business-ului in Republica Ceha si Croatia.

“Ne dorim ca anul viitor sa deschidem noile magazine din Bucuresti si Constanta. Pentru finalizarea proiectului din provincie este nevoie de 25 de milioane de euro, iar investitiile realizate in Capitala pana acum au fost de 30 de milioane de euro pentru magazinul existent. De asemenea, am utilizat o suma confidentiala pentru achizitionarea a doua terenuri”, a precizat Lurd.

Cea de-a doua locatie Kika din Bucuresti este in zona Baneasa, in apropierea concurentilor de la Ikea. Surse din piata sustin ca austriecii au negociat preluarea terenului pe care se va ridica imobilul. La sfarsitul lunii trecute, Primaria Capitalei a dat un aviz de urbanism pentru construirea unui hipermagazin in Soseaua Bucuresti-Ploiesti, existand o serie de indicii potrivit carora este vorba chiar de showroom-ul Kika. De altfel, inca de la finalul anului trecut Lurd a recunoscut ca va deschide un magazin in acest colt al Capitalei.

Concurenta dintre Kika si Ikea este benefica pentru clientul roman, care poate alege dintr-o gama mai larga de produse. In acest moment, cei mai mari retaileri de mobila care activeaza pe piata autohtona sunt Ikea, Kika, Moexpert, Elvila, Neoset si Lemet.


Ikea inclina spre provincie

Dupa rezultatele foarte bune obtinute de magazinul din Capitala in intervalul septembrie 2010-august 2011 (vanzari de 361,8 milioane de lei), Ikea tatoneaza piata in vederea unor investitii noi. Reprezentantii companiei suedeze au explicat pentru “Finantisii” ca nu a fost luata inca decizia finala.

“In prezent prospectam terenuri in mai multe localitati din tara si in Bucuresti. Exista insa cateva criterii clare in alegerea locatiei, intre care: densitatea populatiei, nivelul mediu al veniturilor, influentele culturale, distributia pe categorii de varsta si nivelul educatiei. Costurile pentru deschiderea unui magazin Ikea presupun cautarea locatiei potrivite, construirea propriu-zisa a cladirii si amenajarea magazinului. Pentru magazinul deschis in zona comerciala Baneasa a fost nevoie de o suprafata de 26.000 de metri patrati si de o constructie pe doua etaje, cu o investitie de 25 de milioane de euro in 2007”, ne-au declarat oficialii Ikea.

Printre orasele luate in calcul de suedezi se afla Cluj- Napoca, Brasov, Iasi, Constanta si Timisoara. Avand in vedere contextul economic din acest moment, e posibil ca suedezii sa amane inaugurarea noului magazin din Capitala in favoarea provinciei, de unde vin semnale tot mai puternice ca exista cerere pentru produsele Ikea. De altfel, anul trecut au aparut informatii in piata ca Iasiul ar iesi castigator in cursa pentru noul magazin.
Sprijin pentru producatorii de mobila autohtoni

Proiectele Kika si Ikea nu sunt importante doar pentru consumatorii produselor pe care aceste companii le comercializeaza, ci si pentru fabricile de mobila din Romania, care ravnesc la statutul de furnizor. Intreaga gama de produse Ikea este asigurata prin intermediul a peste 1.000 de furnizori din 55 de tari. Cea mai mare zona de achizitii se afla in Europa – peste 60% -, iar Romania face si ea parte dintre regiunile in care suedezii au parteneriate stabile cu furnizorii.

Din datele furnizate de reprezentantii grupului, rezulta ca exista aproximativ 40 de companii nationale care produc pentru magazinele Ikea din intreaga lume, inclusiv pentru cel din Bucuresti. Un procent de 8% din marfa comercializata in Capitala are inscrisul „made in Romania”.

La randul sau, Kika are o colaborare de traditie cu producatorul aradean Cotta International, care lucreaza pentru intreg grupul. Marfa din magazinul din Bucuresti este in proportie de 15% de provenienta autohtona, austriecii planuind stabilirea unor noi parteneriate de afaceri cu firme din Romania.

spre