Acasă Stirile zilei Bani Fanteziile ministrului Dan Sova din mandatul de ministru al Transporturilor

Fanteziile ministrului Dan Sova din mandatul de ministru al Transporturilor

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

In mandatul de patru luni la Transporturi, Dan Sova nu a reusit sa gaseasca contractul cu Bechtel sau sa semneze Comarnic-Brasov, dar a promis 2.400 km de autostrada pana in 2020. Multi manageri privati au ramas pe drumuri, iar DNA a primit suficiente plangeri pentru a monitoriza atent ministerul, arata o analiza mediafax.ro.

Dan Sova a fost numit ministru al Transporturilor dupa iesirea PNL de la guvernare, el conducand anterior, vreme de peste un an, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.

La o luna de la preluarea mandatului, Sova a abordat cu cifre, date, planuri si variante de finantare unul dintre cele mai sensibile subiecte cotidiene – constructia de autostrazi – , capitol unde Romania nu a reusit sa performeze sub nicio guvernare post-decembrista.
Potrivit informatiilor anuntate de Sova la acel moment, Romania va avea o retea de 2.440 kilometri de autostrada in anul 2020, respectiv un plus de aproximativ 1.800 kilometri fata de nivelul actual, de aproximativ 650 kilometri.

In ultimii doi ani au fost inaugurati 242 kilometri, anul trecut fiind finalizati 116 kilometri.

Unde este contractul Bechtel!?

Tot in aprilie, intrebat daca a gasit contractul incheiat cu compania americana Bechtel, ca documentul este cautat de Parchet „de vreo sase luni”. In noiembrie, Sova afirma, in calitate de ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructura, ca nu a cautat niciodata contractul cu Bechtel, ci l-a cerut Ministerului Transporturilor, si ca nu are informatii daca documentul a fost gasit, dar constructorul american a promis sa trimita o copie legalizata.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman platind companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.