si ungurii au in plan deschiderea circulatiei pe circa 55 de kilometri de autostrazi anul acesta, in contextul in care in prezent vecinii de la granita de vest au 1.390 de kilometri de drumuri de mare viteza, adica dublu fata de Romania, potrivit datelor transmise pentru ZF de catre Nemzeti Infrastruktura Fejleszto, echivalentul CNADNR din Ungaria.
Una dintre autostrazile pe care guvernul de la Budapesta intentioneaza sa le dea in folosinta anul acesta este cea dintre localitatea Mako si granita cu Romania, la Nagylak (Nadlac), ceea ce inseamna ca Ungaria va avea o autostrada continua, fara intreruperi, care va lega frontiera romaneasca a Ungariei de cea austriaca.
Autostrada intre granita austriaca si cea romaneasca a Ungariei va avea o lungime de 386 km, potrivit informatiilor transmise anterior de compania maghiara de dezvoltare a infrastructurii nationale.
„Orice cifra, promisiune sau angajament legat de autostrazi in Romania reprezinta o pata neagra pentru politicieni. Se vorbeste despre autostrazi, drumuri expres si drumuri nationale pe carari de munte, cand noi avem un pod intre doua tari europene (este vorba de podul Giurgiu-Ruse – n.red.) care este impracticabil pe partea romaneasca, fiind plin de gropi“, spune Augustin Hagiu, consultant in transporturi.
Sursa: Mediafax