Acasă Stirile zilei Bani Antibiotice Iaşi vrea să lanseze 14 produse în acest an

Antibiotice Iaşi vrea să lanseze 14 produse în acest an

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Principalele pieţe externe rămân ţările din Uniunea Europeană, dar şi Rusia şi SUA. Exportul a fost în creştere anul trecut comparativ cu 2010″, a spus Ioan Nani, directorul general al Antibiotice pentru ZF. Potrivit ultimelor informaţii disponibile, anul trecut exporturile companiei erau estimate la 20 mil. dolari.

Antibiotice este singurul producător român controlat de stat, însă şi restul fabricilor româneşti de medicamente au încercat să se orienteze către exporturi.

Potrivit unor estimări ale ZF, exporturile totale de medicamente ale României pot fi evaluate la 150-200 mil. euro, net inferioare importurilor, care sunt de 1,8-2 mld. euro. Medicamentele „made in România” ajung din SUA până în Japonia, iar recent managerii au început să se uite la Columbia şi Egipt.

Producătorul de la Iaşi se află în top 10 al celor mai mari zece exportatori farma, pe primul loc pe podium aflându-se Europharm (de la Braşov), urmat de Sandoz (Târgu-Mureş) şi Actavis (Bucureşti), potrivit unor informaţii ale Institutului Naţional de Statistică (INS). Datele sunt aferente primelor opt luni ale anului trecut.

2012, un an ce se prefigurează bun

„Vedem un an bun în 2012. Ne bazăm pe principalele produse din portofoliu, antibacteriene şi sistem nervos central, dar şi pe medicamentele oncologice (pentru cancer – n.red.). Acestea sunt ariile în care vom investi în perioada următoare”, a mai spus Nani.

Anul acesta, compania şi-a propus să lanseze un număr total de 14 produse, din care două produse din categoria antibacteriene (de ultimă generaţie). Totodată, compania va începe să lansez 10 produse din domeniul oncologiei, însă lansarea se va face treptat pentru că piaţa „este dificilă”, iar Nani spune că anul 2012 va fi „de sacrificiu în domeniul oncologiei”.

„În următoarele două luni vom finaliza un plan de dezvoltare structurală până în 2014. Vom reorganiza structura de personal anul acesta şi este posibil să scadă numărul de persoane indirect productive, dar vom continua să angajăm în cercetare”, a mai spus Ioan Nani.

Compania estimează pentru 2012 o creştere a cifrei de afaceri între 12 şi 15% compania bazându-şi estimările pe ideea că piaţa va avansa la rândul său cu maximum 15%. Cursul de schimb luat în calcul este de 4,34 lei pentru un euro.

O evoluţie mai bună o va avea profitul brut, care potrivit bugetului din 2012 ar urma să crească cu până la 20%, susţinut de export.

În 2011, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 15%, în timp ce profitul brut a avansat cu aproape 40%. Şeful Antibiotice se declară mulţumit de aceste rezultate.

Ultimele raportări ale companiei pe Bursă, acolo unde este listată şi are o capitalizare de 226 mil. lei (53,8 mil. euro), arată că în trimestrul trei al anului afacerile companiei s-au menţinut pe creştere, în timp ce profitul net se redusese cu 56%. În 2010, Antibiotice a avut o cifră de afaceri netă de 243,6 mil. lei (58 mil. euro), în timp ce profitul brut era de 18,5 mil. lei (4,4 mil. euro).

Lichidităţi „nu grozave”

În 2011 bătălia companiilor de medicamente a fost pentru cash-ul din piaţă şi cum să facă să-şi încaseze cât mai rapid facturile, pentru că termenele de plată au sărit de 300 de zile.

Piaţa este dependentă de medicamente compensate sau gratuite eliberate cu prescripţie şi care sunt decontate greu de către stat. Cash-ul generat de produsele care se eliberează fără prescripţie, OTCurile, este insuficient pentru a acoperi necesităţile companiilor.

„Lichidităţile nu au fost grozave. Am reuşit să încasăm 60% din capitalul de lucru”, a spus Nani. El a precizat însă că indicatorul pe care îl urmăreşte cu precădere este reprezentat de ieşirile din farmacii şi distribuitori către piaţă, care au avansat semnificativ anul trecut.

Piaţa de medicamente se ridică la aproximativ 2,5 miliarde de euro anual, aceasta fiind monitorizată de companiile de cercetare pe mai multe niveluri.

Astfel, există raportări ale vânzărilor producătorilor către distribuitori, dar şi ale distribuitorilor către farmacii, precum şi achiziţiile pacienţilor (vânzările farmaciilor către pacienţi). sursa: zf.ro