BRD-SocGen, a doua bancă din România după active, a înregistrat anul trecut un profit net de 465 mil. lei (109,7 mil. euro), în scădere cu 7% faţă de 2010, potrivit unui raport transmis bursei.
Volumul total al creditelor acordate clientelei a crescut cu 1,1% faţă de anul 2010, până la 33,5 mld. lei, în special datorită cererii din partea clientelei de persoane fizice în cadrul programului „Prima Casă” şi al campaniei „Restart”, dedicată refinanţării creditelor.
Depozitele clientelei la sfârşitul anului 2011 au crescut cu 0,9% faţă de 31 decembrie 2010, ajungând la 30,2 mld. lei. Raportul credite/depozite se situează la un nivel de 111%, sub media sistemului bancar (116,7%), conform reprezentanţilor băncii.
„Deşi caracterizat de o uşoară creştere economică, anul 2011 a adus doar într-o măsură mică un reviriment la nivelul pieţei bancare. Cererea de produse şi servicii a rămas la un nivel scăzut, piaţa creditării fiind animată mai ales de clienţii persoane fizice şi de marile companii. Am reuşit să ne adaptăm bine la această situaţie, concentrându-ne pe îmbunătăţirea eficienţei şi reuşind să obţinem o profitabilitate confortabilă”, a declarat Guy Poupet, Preşedintele – Director General al BRD.