Acasă Stirile zilei Ca la noi, la nimeni: Avem autostrada finalizata dar nu a fost...

Ca la noi, la nimeni: Avem autostrada finalizata dar nu a fost nici pana acum INAUGURATA! Ramane inchisa pentru ca n-are cine-i taia panglica

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Prima sectiune din autostrada Timisoara-Lugoj nu este nici pana acum inaugurata desi lucrarile au fost finalizate inca de la sfarsitul lunii trecute, dupa cum au spus chiar cei responsabili de proiect.

Mai mult, nici nu se stie cand se va inaugura in ciuda faptului ca aceiasi responsabili de proeict se intreceau sa ofere termene fixe pana in urma cu 2 saptamani ba chiar sa declare cu mana pe inima ca din octombrie se va circula pe aceasta sectiune. Nimeni nu poate oferi o explicatie a fenomenului desi, printre vorbe, se intelege ca panglica de la autostrada nu va fi taiata pana cand mai marii din politica romaneasca nu vor fi prezenti la fata locului pentru a-si aroga meritele pentru constructie.

„Lucrarile sunt finalizate, acum mai sunt cateva chestiuni birocratice precum avizul consultantilor si intocmirea scrisorilor de predare-receptie. Oricum, in ultima saptamana a acestei luni vom deschide circulatia pe Timisoara-Lugoj”, spunea, la jumatatea lui septembrie, Mircea Pop, directorul Companiei de Autostrazi.

Dorinel Umbrarescu, constructorul tronsonului de autostrada, confirma, la randul sau, ca autostrada va fi deschisa circulatiei la sfarsitul lui septembrie. „Acum plantam copacii si ne ocupam de peisagistica. Mai e de finalizat si drumul judetean catre Giarmata care trece pe sub autostrada dar nu e treaba noastra sa-l facem. Categoric autostrada se deschide pana la sfarsitul lunii”, arata in 14 septembrie patronul UMB Spedition.

Doua saptamani mai tarziu, la sfarsitul lui septembrie acelasi director Pop preciza ca lucrarile au fost finalizate si ca ar mai fi de facut doar receptia. „Toate lucrarile au fost terminate. Acum Comisia de Receptie analizeaza daca toate lucrurile sunt in regula si, dupa aceea, deschidem circulatiei public. E vorba de zile”, spunea directorul CNADNR care adauga ca inaugurarea se va face atunci cand vor fi prezente si oficialitatile de la Bucuresti.

Cele cateva zile s-au transformat intr-o saptamana si, la o noua interogare a presei, a aparut un nou termen. Reprezentatii UMB Spedition aproape ca au jurat ca joi 11 septembrie autostrada va fi inaugurata. „99,9% se va deschide joi circulatia pe tronsonul Timisoara-Lugoj, lot 1. S-a intarziat cateva zile cu legatura pe care constructorii autostrazii Arad-Timisoara (FCC Construccion si Astaldi – n.red.) o fac pentru a conecta cele doua tronsoane. Pe autostrada exista spatii de servicii, cu toalete, flori, locuri de parcare”, au spus reprezentantii UMB Spedition, citati de ZF. Joia trecuta, premierul Victor Ponta s-a aflat intr-o vizita la Timisoara ocazie cu care s-a speculat ca ar inaugura si cei 9,5 kilometri de autostrada lucru care nu s-a intamplat si care a fost negat de Ponta.

Nici azi, pe cei 9,5 kilometri din primul tronson TimisoaraLugoj nu se circula. Mai mult, de aceasta data nici nu se stie cand se va circula. Directorul Pop ne-a spus laconic la telefonic ca „mai sunt santuri de sapat si niste terasamente” si a concluzionat spunand ca „se termina cand se termina si vom anunta public asta”

Constructorii UMB Spedition, compania omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, si Carena SpA Impresa di Construzioni se angajasera, initial, sa termine lucrarile la autostrada mai intai in iulie, apoi in august. Din cauza caniculei care s-a abatut peste Romania lucrarile au fost mult incetinite.

Cu toate intarzierile succesive, finalizarea acestui troson este devansata ceea ce este o premiera pentru Romania. Deschiderea circulatiei trebuia facuta, potrivit termenelor contractuale, in luna aprilie a anului viitor.

Pretul Lotului 1 din Timisoara-Lugoj este de 47 de milioane de euro . Lotul doi a fost licitat insa castigatorul nu a fost, inca, anuntat. Se stie ca exista o oferta foarte mica de doar 3,7 milioane de euro/kilometru. 85% din costuri sunt suportate de UE prin fondul de coeziune.