Alimentele care fac minuni impotriva imbatranirii!

Nu mai este nevoie sa va spuna specialistii ca pentru a va pastra vesnic tineri nu aveti voie sa va atingeti de alcool si de tigari. Dincolo de aceste recomandari exista o lista intreaga de alimenta cer lupta impotriva imbatranirii organismului si care contribuie la o stare de sanatate buna.

ROSIILE

Rosiile sunt racoritoare si contin putine calorii, fiind consumate in cantitati mari in salatele de vara. Bogate in licopen, care protejeaza vederea si prostata, rosiile contin si compusi fenolici, vitamine si minerale, tot atatea elemente pretioase impotriva imbatranirii premature. Se recomanda taierea lor in ultimul moment pentru a nu se pierde nutrientii si servirea cu cateva picaturi de ulei de masline. Pot fi consumate si sub forma de suc sau fierte pentru a imbunatati absorbtia de licopen. Coaja nu trebuie in niciun caz aruncata, ea fiind cea mai bogata in antioxidanti.

 

USTUROIUL

Unul dintre alimentele recomandate de medicul francez este usturoiul, bogat in antioxidanti, vitamine, fibre, minerale si oligoelemente. El este eficient impotriva imbatranirii celulare (si a cancerelor si inflamatiilor) si, luat in cantitati mari, reduce riscul dezvoltarii de boli cardiovasculare si scade hipertensiunea arteriala. Antibiotic natural, acest condiment reduce si riscul de infectii, indeosebi ale bronhiilor. Cel mai bine este sa se consume cateii de usturoi cruzi, taiati marunt sau zdrobiti, cel putin unul pe zi. In caz ca se digera greu, se pot fierbe, relateaza francedimanche.fr.

 

SARDINELE

Sardinele au un bogat continut in omega 3, antiinflamator natural care face parte din acizii grasi indispensabili organismului. Pline de vitamine si minerale, ele sunt si un aliat pretios impotriva afectiunilor cardiovasculare, a stresului, depresiei, cancerului, bolii Alzheimer si artritei. Sardinele contin si proteine de buna calitate, care protejeaza masa musculara. In stare proaspata, este bine sa se consume totul in aceeasi zi. Scheletul lor are calciu, element care intareste oasele, cartilagiile si muschii.

 

CAFEAUA

Un alt aliment anti-age recomandat de Alexandra Dalu, medic si nutritionist anti-imbatranire, este cafeaua. Pe langa faptul ca insoteste placut intalnirile intre prieteni, cafeaua imbunatateste performantele fizice si intelectuale. In plus, contine antioxidanti care protejeaza impotriva afectiunilor legate de avansarea in varsta (boli cardiovasculare si cancere). Nu se recomanda un consum mai mare de patru cesti pe zi si nici dupa-amiaza sau seara, pentru a evita stari de nervozitate si probleme cu somnul. Medicul nutritionist ii sfatuieste pe amatori sa consume de preferinta cafea bio si arabica, care contin mai putina cafeina.

spre