Anul 2015 se anunta a fi unul de tranzitie pentru piata auto europeana, cel putin fata de numeroasele noutati aduse in 2014. Unele dintre modelele din lista de mai jos au fost lansate, de fapt, in cursul anului trecut, dar ajung la noi in showroom-uri abia la inceput de an.
Altele vor fi prezentate spre finalul anului, la Salonul Auto de la Frankfurt, si vor fi disponibile abia in 2016. Iata principalele modele noi care merita atentia.
1. Alfa Romeo Giulia
Inlocuitorul lui Alfa Romeo 159, asteptat deja de prea multa vreme, va fi prezentat cel mai probabil sub forma de concept la Geneva 2015 si apoi lansat in versiune de serie la Salonul Auto de la Frankfurt, in toamna acestui an, urmand sa intre in vanzare la inceputul lui 2016. Numele Giulia este doar unul avansat de catre presa, pentru ca cei de la Alfa Romeo nu l-au confirmat inca.
Masina de clasa medie ar trebui sa fie capabila sa se lupte de la egal la egal cu concurentii germani premium, punand accent pe design si sportivitate, la fel ca deja atemporalul 159. Un posibil design este ilustrat mai jos, dar vom afla mai multe abia la Geneva 2015, cel devreme!
2. Audi A4
Noul Audi A4 va fi construit pe o platforma noua, numita MLB Evo, si va fi prezentat cel mai probabil la Geneva, in primavara. Asa cum ne-a obisnuit Audi, vom avea o evolutie a designului actual, o greutate redusa cu circa 100 de kilograme fata de modelul actual, motorizari noi mai puternice si mai economice, o versiune hibrida si un interior deja prezentat in mare parte de noul Q7.
Per total, o masina ultra-accesorizata, care sa duca mai departe vanzarile record ale ultimei generatii de A4.
3. BMW X1
Noua generatie de BMW X1 promite sa adopte designul mai agresiv al actualei game bavareze, dar si sa aduca o schimbare fundamentala de abordare: se renunta la tractiunea spate si se adopta tractiunea fata, cu xDrive in optiune.
Cum majoritatea clientilor de X1 nici nu stiau ca au tractiune pe puntea spate, schimbarea nu va fi o problema.
Noul X1, imaginat de autobild.de
4. BMW Seria 7
Deja surprins pe strada, noul BMW Seria 7 adopta un design exterior cam eclectic si mai degraba pe placul clientilor din Asia, acolo unde se vinde extrem de bine. il asteptam in showroom-uri in partea a doua a anului. Accentul va fi pus pe tehnologia de ultima generatie de la interior, precum si pe sistemele de asistenta a soferului.
Se pare ca vom avea si parcare automata fara sofer in masina, precum si o interfata capabila sa inteleaga gesturile soferului…
O parte frontala controversata…
5. Dacia Sandero si Logan facelift
Singurul facelift prezentat in lista apartine celor de la Dacia. Cum actualele modele Logan si Sandero au fost lansate in 2012, ar cam fi cazul de un facelift de mijloc de drum.
Este posibil si ca Dacia sa introduca in gama sa un Duster pick-up deja dezvoltat impreuna cu un partener pentru clienti speciali, dar care ar avea suficienta atractivitate pentru mai multi clienti obisnuiti.
6. Fiat 500X
Fiat 500X nu are prea mare legatura cu micutul Fiat 500, ci este o masina complet noua in gama italienilor, una capabila sa abordeze si un teren ceva mai accidentat, in care se descurca binisor.
Pentru cei care vor o masina de oras cu capacitati 4×4, noi avem deja un prim test international in care o examinam in amanunt.
7. Ford Mondeo
Noul Ford Mondeo a fost asteptat foarte multa vreme in Europa, desi in SUA a fost lansat deja de aproape doi ani. Lansarea sa europeana de la finalul lui 2014 ne-a oferit ocazia de a-l testa si de a veni cu primele impresii.
Disponibil in showroom-uri din ianuarie, este una dintre masinile cele mai importante pentru piata europeana a acestui an.
8. Ford Mustang
Noul Ford Mustang ajunge si in Europa abia la un an de la lansarea americana, dar ne-a fermecat deja cu formele sale pur americane, chiar daca motorizarile au inca o cilindree cam prea mare pentru taxele europene.
Importat deja prin canalele „gri”, va ajunge oficial in showroom-urile europene (nu stim daca si in Romania) undeva la mijlocul acestui an.
9. Ford Ka
Stim deja, in mare, cum va arata noul Ford Ka, pentru ca va fi foarte apropiat de designul conceptului Ka prezentat anul trecut. Va fi disponibil doar in varianta cu cinci usi, iar utilizarea platformei pe care se bazeaza si actualul Ford Fiesta promite sa ii ofere calitati mult superioare in privinta tinutei de drum fata de precedenta generatie.
Cu motorasul de 1 litru si 80 CP sub capota, promite sa fie o masina distractiva la sub 10.000 de euro.
Noul Ka e deja o masina cam prea matura pentru clasa ei, nu credeti?
10. Honda Jazz
Noua Jazz beneficiaza de un motor i-VTEC de 1,3 litri, o evolutie a precedentului propulsor, care poate fi combinat optional cu o cutie automata CVT, in timp ce cutia manuala este si ea noua, avand 6 trepte in loc de numai cinci precedenta cutie manuala.
Sursa: Promotor