Un medic nutritionist celebru arata cand se dezvolta celulele grase! „Asa cum aratam la sapte ani fara o zi, asa vom fi toata viata”!

Dr. Florin Balanica, specialist in medicina personalizata si nutritie a explicat ca lucrurile sunt mai simple decat par in privinta obiceiurilor alimentare predate copiilor daca tinem cont de cateva reguli. Una din ele e sa nu punem copilului in ghiozdan banalele sandwichuri ci sa optam pentru acele cutii compartimentate in care sa punem legume, carne, o felie de paine si fructe.

scolarii au nevoie de o nutritie bogata, variata si echilibrata, adaptata varstei. Este foarte important sa manance de mai multe ori pe zi, deoarece au nevoie de multa energie pentru a creste, a invata si a se juca.

Inainte sa plece la scoala, un mic-dejun consistent ii asigura celui mic nutrientii de care are nevoie, carbohidrati pentru a invata, proteine pentru dezvoltarea sistemului imunitar, grasimi pentru sistemul hormonal. ”Un mic-dejun foarte sanatos poate sa fie asa: ori un iaurt cu cereale integrale, nu musli, ci cele cele din hrisca, ovaz care nu arata tocmai placut dar sunt cele mai sanatoase. Un alt exemplu ar fi doua felii de paine prajita cu legume de culoare verde-ardei gras sau castravete- si o proteina-albus de ou, branza slaba sau carne. Putem sa facem o omleta, putem sa facem o branzica casa pe care o tartinam cu marar sau ceapa”, a explicat dr. Balanica.

”Un pranz potrivit pentru un copil trebuie sa contina doua feluri de mancare, dar este de preferat unul singur si poate sa fie o supa de legume care sa aiba si carne sau o mancare dintr-o varietate de legume, al fel, cu carne. Sunt si copii care nu consuma carne pentru ca nu le place si atunci trebuie sa venim cu proteine de origine vegetala cum ar fi lintea verde, fasolea, brocoli. E important de retinut ca au nevoie si de carne si trebuie sa gasim diferite feluri sa o ascudem in mancare”, a completat specialistul in medicina personalizata.

spre