Sapte nutrienti si alimente care mentin creierul tanar si previn dementa!

 

In timp ce genetica si exercitiile fizice joaca un rol important in sanatatea creierului si a riscului de a dezvolta dementa, dieta are, de asemenea, o influenta mare. Nu exista niciun elixir magic care poate vindeca sau preveni complet dementa sau boala Alzheimer, dar oamenii de stiinta au descoperit anumite substante nutritive imbunatatesc functia cognitiva si protejeaza memoria.

1. Flavonoizii din cacao
Flavanoizii care se gasesc in mod natural in cacao sunt benfici pentru sanatatea creierului. Aceste substante sunt cele care fac ciocolata neagra mai sanatoasa. Un studiu din 2014 a examinat impactul unei alimentatii bogate in flavonoizi. Cercetatorii s-au axat in principal pe girusul dintat (DG), o parte a hipocampului care, atunci cand se micsoreaza, este adesea asociat cu imbatranirea. Oamenii de stiinta cred ca aceasta parte a creierului este legata de pierderile de memorie.

Click pe aceeasi tema:  Argintul coloidal poate ucide orice bacterie! Cum se utilizeaza?

2. Acizii grasi omega 3
in afara faptului ca tipurile de peste bogate in acizi grasi omega-3, cum ar fi somon, macrou, ton, mentin inima sanatoasa, acestea sunt bune si pentru creier. Potrivit unui studiu din 2014, soarecii de laborator care au primit suplimente de omega-3 si-au imbunatatit functia cognitiva si aveau o memorie mai buna in ceea ce priveste recunoasterea obiectelor, orientarea in spatiu.

3. Nucile
Potrivit cercetatorilor, nucile beneficiaza de numeroase ingrediente active care pot contribui la protejarea functiilor cognitive. Printre acestea se numara continutul ridicat de antioxidanti, combinatia de numeroase vitamine si minerale, dar si faptul ca nucile sunt o sursa importanta de acid alfa-linolenic (ALA), un acid omega-3, cu efecte benefice asupra sanatatii inimii si creierului.

Click pe aceeasi tema:  Un cocktail de sanatate: Tonicele apicole!
spre