Pregatiti-va de o noua criza imobiliara! Semnalele dezastruoase din SUA deja se resimt in MALL-urile din Romania!

E stiut faptul ca atunci cand stranuta SUA raceste toata Europa si aproape toata lumea. Astfel, cea mai puternica economie din lume da tonul si tendintele. Comertul electronic transforma dramatic retailul din America, iar falimentele, retragerile si avertismentele din acest sector anunta pentru multi apocalipsa mallurilor, candva simbolul prosperitatii in capitalism. Epoca lor de glorie a durat aproape sase decenii.

Pentru fondurile-vultur, mallurile muribunde imprastie mirosul unei noi crize a creditului.

Mai multi retaileri, printre care American Apparel si H.H. Gregg, au intrat in faliment in ultimele luni. Payless, un lant de retail de incaltaminte, s-ar pregati sa intre in faliment saptamana viitoare, potrivit Bloomberg. Iar proprietarul marcilor Sears si Kmart, Sears Holdings, a anuntat marti ca are „indoieli substantiale“ ca va putea continua sa functioneze, arata ZF.

Comertul online, cu magazine precum Amazon, au devenit mai recent o noua provocare. in ianuarie functionau 1.430 magazine Sears si Kmart in SUA. Spre comparatie, in urma cu zece ani in SUA si Canada existau 3.800 de magazine.

Payless are peste 4.000 de magazine in peste 30 de tari. Pentru inceput, retailerul vrea sa inchida 400-500 de unitati. Compania a fost infiintata in 1956.

Mai mult de 3.500 de magazine s-ar putea inchide doar in urmatoarele doua luni.

Unii retaileri lasa in urma magazinele fizice si incearca sa se indrepte spre comertul virtual.

Retragerea marilor lanturi de retail sau a comerciantilor mari inseamna moartea mall-urilor si odata cu ele a unor resurse importante de venituri pentru unele comunitati locale.

Zeci de mall-uri s-au inchis in ultimii zece ani si multe dintre ele risca sa se inchida.

Firma de imobiliare CoStar estimeaza ca aproape un sfert din mall-urile din SUA, sau aproape 310 din totalul de 1.300, risca sa-si piarda operatorul comercial principal.

Vizitele la mall-uri s-au redus cu 50% intre 2010 si 2013, potrivit Cushman & Wakefield. Oamenii prefera acum sa cheltuiasca mai mult ca niciodata la restaurante, in calatorii si pe tehnologie si mai putin pe aparate electronice si accesorii.

Aproape o treime din mall-urile Americii risca sa moara din cauza restrangerii numarului de magazine.

spre