Din secretele sanatatii japonezilor: De ce nu imbatranesc si nu se ingrasa?

Raw Life and Style

Naomi Moriyama, autoarea mai multor bestsellere despre alimentatie si longevitate, dezvaluie in cea mai recenta publicatie a sa – Japanese women don’t get old or fat (trad. Japonezele nu imbatranesc si nu se ingrasa) – care sunt secretele greutatii ideale si a unei vieti sanatoase pe termen lung, scrie adevarul.

Uitati de restaurante sau de mesele in familie ce necesita ore bune in bucatarie. O masa traditionala din Japonia consta in simplitate: peste la gratar, orez fiert, legume la abur, un bol cu supa miso pe baza de soia, ceai verde – care, apropo, are numeroase beneficii pentru sanatate (protejeaza inima si previne aparitia unor boli cronice) – si fructe proaspete la desert.

Astfel de alimente nu ataca organismul cu multe calorii si aduc vitamine, minerale, fibre si antioxidanti, care asigura buna functionare a intregului corp, dar tin la distanta si kilogramele. In plus, pestele si algele de mare sunt surse excelente de acizi grasi esentiali Omega 3, cu proprietati curative excelente.

Daca ati avut ocazia sa mergeti in Japonia sau poate ati mancat la un restaurant cu specific japonez, cu siguranta ati observat ca mancarea se serveste in boluri micute, nicidecum in farfurii cat jumatate de masa. Aspectul este un element esential de care se tine cont intotdeauna in Japonia, cu precadere in timpul mesei. De asemenea, mancatul incet, pentru a simti toate aromele alimentelor, este un alt atu al siluetelor fara cusur al japonezelor. Alte sfaturi care va pot ajuta sa mancati mai putin, deci sa slabiti: nu umplet farfuria cu mancare, fiecare fel de mancare se serveste separat in alt vas, mancarea este aranjata in asa fel pe farfurie incat sa existe un echilibru si o imagine vizuala estetica. In plus, cultura japoneza spune sa va opriti din mancat atunci cand sunteti 80% satui, nu cand va tineti de burta si nu va mai puteti ridica de pe scaun.

Click pe aceeasi tema:  Dieta miraculoasa a Dr.Oz! Intr-o saptamana te scapa de tot surplusul de dupa Paste!

Alimentatia japonezelor nu presupune consumul zilnic de paine, cartofi prajiti sau carne inecata in ulei. In schimb, se consuma aproape la fiecare masa orez fiert – ce poate fi inlocuit cu orezul brun, pentru cei care se tem de aportul de carbohidrati simpli –, legume sotate in cantitati mici de uleiuri sanatoase (ulei de rapita, cocos, in, struguri etc.), preparate la aburi sau tocate bastonase si consumate in stare proaspata. Orezul este o semnatura a bucatariei asiatice si are numeroase beneficii petnru sanatate. Acest aliment taie pofta de a manca sarat, gras sau dulce, adica tocmai ceea ce trebuie evitat pentru a avea o greutate normala. De asemenea, micul dejun este nelipsit si consta in traditionala supa miso, care confera energie si satietate. Aceasta supa este consumata inca din secolul VII de catre calugarii budisti si este, de fapt, o pasta obtinuta din amestecul boabelor de soia cu orez, orz, drojdie, sare si apa. Potrivit unui studiu, s-a constatat ca aceasta supa, consumata zilnic, poate reduce la jumatate riscul de cancer de san, creste imunitatea si imbunatateste digestia.

Click pe aceeasi tema:  Ce spune culoarea cearcanelor despre problemele tale de sanatate! Vezi cum le poti trata prin cele mai simple si eficiente metode!

Prajiturile si alte dulciuri pline cu zahar si grasimi nocive sunt inlocuite de japoneze cu fructe proaspete si sanatoase, care aduc in corp vitamine, antioxidanti si fructoza naturala – adica acel dulce dupa care toti tanjim, dar care este mult mai sanatos decat zaharul. Si ultimul dar nu cel din urma secret al longevitatii, valabil nu doar in cultura asiatica ci pretutindeni, este: „Mananca pentru a trai, nu trai pentru a manca!“

 









spre