Marile proiecte de constructii din zonele urbane si mai ales investitiile in infrastructura de anul trecut au facut ca volumul vanzarilor de ciment si clincher ale Holcim Romania sa fie mai mare cu 7,3% decat in anul precedent, anunță finatistii.ro

Grupul elvetian Holcim, al doilea mare producator de ciment la nivel mondial, opereaza in 70 de tari si detine in Romania doua fabrici de ciment, la Alesd si Campulung, o statie de macinare la Turda, 19 statii ecologice de preparare a betoanelor, cinci statii de agregare si un terminal de ciment in Bucuresti.

Holcim Romania a avut in 2010 o cifra de afaceri de 200 milioane euro, in scãdere cu 20% fata de 2009, din cauza efectelor crizei economice si a conditiilor dificile de pe piata. Compania estima anul trecut ca afacerile aveau sa stagneze sau sa scada cu 5%, insa previziunile nu s-au adeverit.

Compania-mama a suferit pe final de an

Din cauza declinului cererii pentru materialele de constructii si a restructurarii diviziei din Africa de Sud, Holcim AG – al doilea producator mondial de ciment – a inregistrat in trimestrul patru din 2011 pierderi nete de 438 milioane de franci elvetieni (488 milioane de dolari). In acelasi interval de referinta, vanzarile au crescut cu 13,1%, la 5,28 miliarde de franci elvetieni.

Pe ansamblul anului trecut, vanzarile Holcim au scazut cu 4,2% la nivel mondial, de la 21,65 miliarde franci la 20,74 miliarde franci (17,2 miliarde euro), iar profitul net a coborat cu 57,9%, la 682 milioane franci (565 milioane euro).

In acest an (in care isi aniverseaza centenarul) Holcim mizeaza ca si in anii precedenti pe pietele emergente. Astfel, se bazeaza pe cresterea cererii de materiale de constructii in Asia, America Latina, America de Nord, precum si pe un nivel stabil al cererii in Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.