Un nutritionist celebru dezvaluie dieta de detoxifiere a japonezilor!

Dieta macrobiotica – cu rol de detoxifiere – are origini nipone si a suferit numeroase transformari in decursul timpului, insa principiile pe care se bazeaza sunt aportul scazut de grasimi si cel crescut de fibre alimentare, afirma nutritionistul Lygia Alexandrescu.

„La o prima vedere ar putea fi asimilata cu o dieta vegetariana, care include o mare cantitate de legume si cereale integrale. Tot parte integranta din aceasta dieta sunt produsele din soia, deoarece contin o mare cantitate de substante fitoestrogene, care au o importanta deosebita pentru sanatate”, spune nutritionistul.

Potrivit acesteia, dieta macrobiotica poate fi adaptata in functie de climat, anotimp, varsta si sexul persoanei care o urmeaza, precum si de particularitatile legate de sanatatea acesteia.

Loading...

„Deoarece aceasta dieta sustine consumul de alimente sarace in grasimi si bogate in fibre, este considerata ca o dieta recomandata persoanelor care postesc, dar si pacientilor diagnosticati cu boli cronice sau cancer. Explicatia ar fi ca alimentele componente ale acestei diete sunt bogate in fitoestrogeni, substante care ajuta la prevenirea si reducerea riscului aparitiei cancerului de san, de exemplu”, explica Alexandrescu, conform Agerpres.

Ea sustine ca fiecare masa din cadrul dietei macrobiotice se bazeaza pe 50 — 60% carbohidrati (glucide) rezultate din orez brun, paine din faina integrala de secara sau de ovaz, iar legumele reprezinta si ele 25 — 30% din compozitia mesei macrobiotice.

„Este recomandat ca o treime din legume sa fie consumate proaspete, nemodificate termic, si restul sa fie preparate la abur, fierte sau la gratar. Foarte recomandate in aceasta dieta sunt fasolea verde sau uscata, lintea sau soia. Supele pot fi o parte importanta a dietei macrobiotice, cele mai indicate fiind cele de legume si zarzavaturi de sezon. Produsele de panificatie de tip paste, fidea, paine alba, foietaj etc vor fi consumate foarte rar”, este sfatul nutritionistului.

Lygia Alexandrescu precizeaza insa ca dieta macrobiotica nu exclude produsele de origine animala, acestea putandu-se consuma de mai multe ori pe saptamana, insa in cantitati mici.

„Orientarea trebuie sa fie, bineinteles, spre peste si nu spre carne rosie, oua sau lactate. Nucile, semintele, migdalele pot fi consumate cu moderatie in forma lor organica, neprajite, nesarate. Dieta macrobiotica permite si consumul regulat de fructe, insa doar de fructe locale. Pentru pofticiosii de dulce dieta macrobiotica este permisiva, in sensul ca se pot consuma deserturi (indulcite natural cu fructoza) de 2-3 ori pe saptamana. Uleiurile care sunt permise in acest program alimentar sunt cele vegetale nerafinate: de masline, de struguri sau de porumb”, afirma nutritionistul.

in opinia sa, condimentele ar trebui restrictionate la sare de mare, otet de orez sau de mere si toate plantele aromate: busuioc, seminte de mustar sau susan, coriandru, oregano.

„Nu trebuie uitat insa faptul ca dieta macrobiotica are si niste limitari nutritive. Astfel ea furnizeaza cantitati mici de proteine, vitamina B12, fier, calciu, magneziu, suplimentarea acestor trofine fiind necesara”, mai spune Alexandrescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.