„Exista mai multe interventii de reducere sau ameliorare a celulitei. Exercitiile fizice regulate sunt un astfel de exemplu. Anumite tratamente specifice sunt de asemenea o idee buna. Dar numai combinând aceste metode locale cu o alimentatie cu efect anticelulitic se poate ajunge la rezultate de durata. Este stiut ca femeile sunt mult mai afectate de celulita decât barbatii, si aceasta se explica cel mai probabil prin schimbarile hormonale prin care trec de-a lungul vietii. Trebuie inteles ca orice se consuma ca aliment/lichid va influenta aparitia/gradul celulitei existente”, explica nutritionistul Lygia Alexandrescu, conform Agerpres.

Astfel, sarea, zaharul si alimentele grase sunt interdictii clare ale acestui regim si trebuie consumate zilnic fibre, care se gasesc in fructe si legume proaspete.

De asemenea, alcoolul si tutunul produc toxine suplimentare in organism, dar si la nivelul pielii. Exista câteva elemente nutritive necesare pentru a avea o piele sanatoasa si stralucitoare.

Potrivit Lygiei Alexandrescu, vitamina A solubila in grasimi este esentiala pentru intretinerea si vindecarea tesutului epitelial, pielea fiind cea mai mare intindere de tesut epitelial pe care o avem.

„Cele mai bune surse sunt ouale, scoicile si laptele degresat. Se mai poate obtine si din alimente bogate in beta caroten, pe care organismul il poate transforma in vitamina A. Beta carotenul — cercetatorii au aratat ca o cantitate de numai 30 mg pe zi (echivalentul a doua portii de morcovi) poate preveni si reduce inrosirea si inflamarea asociate cu expunerea la soare. Cele mai bune surse sunt legumele inchise la culoare cum ar fi morcovi, rosii, pepene verde, broccoli si spanac”, precizeaza Alexandrescu.

Totodata, vitaminele B ajuta la transformarea caloriilor in energie mecanica si sunt componente ale unor enzime care mentin functionarea normala a pielii (inclusiv functionarea glandelor sebacee care mentin pielea umeda si fina). De aceea, o lipsa a oricarei vitamine B poate avea efecte negative asupra pielii. Cele mai bune surse sunt carnea de pui, carnea rosie, pestele, bananele, cerealele integrale, drojdia, untul de arahide si ouale.

Si vitamina C contribuie la mentinerea colagenului, substanta de suport a pielii. Dar expunerea la soare si stresul pot duce la pierderea vitaminei C, pielea devenind prin aceasta vulnerabila la efectele mediului inconjurator. Cele mai bune surse sunt citricele, capsunile, rosiile, ardeii grasi si fasolea verde.

„Vitamina E — acest antioxidant incetineste imbatrânirea celulelor pielii, reducând productia unei enzime numita colagenaza, care descompune colagenul, producând incretirea/ridarea pielii. Ca si mai sus, expunerea la soare poate provoca o pierdere a acestei vitamine. Cele mai bune surse sunt cunoscute ca fiind somonul, legumele, carnea slaba, migdalele, legumele cu frunze, maslinele. Seleniul — Efectele vatamatoare ale luminii ultraviolete sunt minimizate de acest mineral antioxidant, reducând prin aceasta riscul unor arsuri solare. De fapt, unele studii au aratat ca un nivel scazut al seleniului in sânge, duce la o crestere a riscului aparitiei cancerului de piele. Alimente bogate in seleniu sunt tonul, grâul incoltit, semintele de susan si cerealele integrale”, arata Alexandrescu.

De asemenea, zincul ajuta la mentinerea fibrelor de colagen si elastina, care dau pielii fermitate, prevenind „pungile” si ridurile. El leaga de asemenea aminoacizii, care sunt necesari la formarea colagenului, esentiali in vindecarea ranilor. Cele mai bune surse — fructele de mare, curcanul, soia si ciupercile.

sursa: Agerpres

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.