Acasă Stirile zilei Social Te intrebi de ce sunt tarifele mici la TAXI in Bucuresti? Iata...

Te intrebi de ce sunt tarifele mici la TAXI in Bucuresti? Iata raspunsul usturator!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Te-ai intrebat mereu de ce sunt tarifele mici la TAXI in Capitala? Explicatia a fost oferita de un dispecerat bucurestean a recunoscut discutiile privind impunerea pretului unic de 1,39 lei pe kilometru pentru firmele ce acopera 90% din piata.

Cele sase dispecerate in culpa, in schimb, dezmint ca ar fi purtat vreo discutie intre ele sau incheiat vreo intelegere pe pret si spun despre Taxi Pelicanul ca este sursa tuturor necazurilor lor.

Cele mai mari dispecerate de taxi din Bucuresti se asteapta din clipa in clipa ca Autoritatea de Concurenta sa emita sanctiunile pentru infractiunea de cartel de pe piata taximetriei locale si arata catre Taxi Pelicanul ca principalul vinovat pentru situatia la care s-a ajuns.

Intr-o adresa trimisa ECONOMICA.NET de catre Taxi Nord, operatorul taxiurilor Nord si Golden Blitz, reprezentantii acestui dispecerat admit existenta stabilirii in comun a tarifului de 1,39 lei pe kilometru de catre cele mai mari firme bucurestene.

„La momentul septembrie 2008, la o intalnire intre factorii decidenti ai dispeceratelor in discutie s-a decis aplicarea tarifului de 1,39 lei/km de catre toti participantii la serviciul taxi. Din acest moment apare denumirea de tarif minim”, spune Eugen Dragomir, director Taxi Nord.

„La acel moment , cei care au aderat la tariful de 1,39 lei/km nu au considerat ca vor fi parte a unui cartel, existand pe piata si alte dispecerate cu tarife mai mari si anume: Fly Taxi – 2,99 lei/km, Grant Taxi – 3,49 lei/km sau Arsenal – 3,50 lei/km, existand si functionand procesul concurential. Nimic mai fals, intucat cele trei dispecerate amintite reprezentau dupa numarul de taxiuri arondate circa 3% din piata”, adauga Dragomir.

Practic, declaratiile directorului Nord sunt o acuza directa de cartel pentru cele sase dispecerate luate in colimator de Consiliul Concurentei, Taxi Meridian, Cristaxi, Cobalcescu, Grup AS, Pelicanul si Speed. In continuarea atacului, Dragomir contesta cuantumul amenzii pe care il risca cele sase dispecerate. Motivand ca CC a cerut si Taxi Nord, chiar daca nu face parte dintre cei sase „vinovati”, date financiare pe 2009, 2010, 2011, 2012, Dragomir face, in nume propriu, calculele pentru cei sase, afirmand ca, in perioada 2009-2012, acestia au inregistrat o cifra de afaceri cumulata de 246 de milioane de lei. Urmarind logica directorului Taxi Nord, CC ar putea aplica o amenda de maximum 8% din 246 de milioane de lei , adica, circa 20 de milioane de lei.

In realitate insa, CC aplica amenzile la cifra de afaceri din anul anterior finalizarii investigatiei. In acest caz, cifra de afaceri cumulata a celor sase dispecerate asupra carora planeaza acuzatia de cartel este de 101 milioane de lei, iar amenda maxima ar putea fi de 8 milioane de lei. Fiecare firma ar urma sa contribuie la aceasta potentiala amenda conform cifrei sale de afaceri.

Dincolo de acuzatia de cartel catre cele sase dispecerate, directorul Taxi Nord lanseaza si acuzatii directe catre Primaria Bucuresti si primarul Sorin Oprescu, pe care ii considera vinovati de situatia din piata taximetriei care a dus la constituirea unui cartel.

Citeste pe economica.net!