Pentru revizuirea studiului de fezabilitate al Autostrazii Sibiu – Pitesti, CNADNR este gata sa achite o suma de aproape sase ori mai mare decat a platit pentru studiul de fezabilitate propriu-zis, realizat in urma cu 4 ani, anunță finantistii.ro.

Anuntul de scoatere la licitatie a contractului de revizuire a studiului a fost publicat la inceputul acestei luni, costul estimat de CNADNR fiind de 61,930 milioane de lei, fara TVA, echivalentul a peste 14 milioane de euro. Studiul de fezabilitate initial, pe care compania vrea acum sa-l revizuiasca, a costat doar 2,484 milioane de euro.

Acesta a fost realizat in perioada 2007-2008 de asocierea IPTANA – SCETAUROUTE, care a adjudecat contractul scos la licitatie de CNADNR cu o oferta de 8,230 milioane de lei. Contractul a fost atribuit pe 21 septembrie 2007 si avea o durata de executie de 360 de zile.

Studiul a fost finalizat, fara insa ca autoritatile sa mai intreprinda ceva in privinta constructiei Autostrazii Sibiu – Pitesti. Cum studiul a expirat, avand o valabilitate de 2 ani, iar Ministerul Transporturilor a readus in discutie realizarea autostrazii, CNADNR a scos la licitatie contractul de revizuire a vechiului studiu, la un pret echivalent cu constructia a catorva kilometri de autostrada.

Sa fi fost studiul initial atat de prost sau incomplet realizat incat viitorul castigator al contractului sa aiba de aproape 6 ori mai mult de lucru la revizuirea lui? CNADNR nu a oferit o explicatie in acest sens, dar nici IPTANA, compania care a participat la realizarea studiului initial de fezabilitate, nu a avut nimic de comentat, probabil pentru ca vrea sa se inscrie si la noua licitatie.

Pentru studiul autostrazii Comarnic – Brasov, alte 4 milioane de euro

CNADNR a publicat, zilele trecute, si anuntul de intentie privind scoaterea la licitatie a contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate in cazul unei alte autostrazi „vedeta” doar pe hartie: Comarnic – Brasov. Potrivit anuntului, costurile estimate pentru acest contract se ridica la 17,126 milioane de lei, fara TVA, echivalentul a aproape 4 milioane de euro, aceasta fiind cea de-a doua revizuire a studiului in cauza.

Studiul de fezabilitate propriu-zis a fost realizat in urma cu vreo 10 ani, de Search Corporation, pentru intreaga autostrada cuprinsa intre Bucuresti si Brasov, si a costat in jur de 3 milioane de euro. La tentativa de concesionare a constructiei si exploatarii autostrazii Comarnic – Brasov, din 2008-2010, studiul a trebuit revizuit, tot de Search Corporation, pentru inca vreo 5 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.