Stramosii nostri nu aveau o dieta bazata pe carne! Iata ce se intampla in corp cand renuntati la consumul predominant de carne!

Noi studii releva faptul ca stramosii nostri nu aveau o dieta bazata exclusiv sau predominant pe carne. Potrivit Harvard Medical School, „studiile confirma beneficiile unei diete fara carne asupra sanatatii. In prezent, o dieta bazata pe plante si legume aduce un aport nutritional suficient dar reduce si aparitia unor boli cronice.”

Chiar si American Dietetic Association a intarit acest aspect, concluzionand ca „dietele care exlud carnea, cum sunt cele vegetariene si vegane, daca sunt corect intocmite, aduc beneficii organismului, au un aport nutritional adecvat si pot constitui un sprijin in prevenirea si tratamentul anumitor boli.” Printre aceste boli se numara si diabetul, cancerul si bolile de inima.

Iata cateva motive pentru care ar trebui sa iei in calcul renuntarea la consumul de carne:

Loading...

1. Se reduc simtitor sansele de a face diabet de tip 2. In S.U.A, cel putin 40% din populatie este pre-diabetica. Mai multe studii au reliefat faptul ca produsele din carnea rosie, si proteina animala in general, maresc riscul aparitiei diabetului de tip 2. In cazul populatiei omnivore, acest risc este de doua ori mare decat in cazul populatiei vegane. Un alt studiu a aratat faptul ca un consum de carne rosie mai des de o data pe saptamana creste riscul de diabet cu 74%. Un alt studiu a ajuns la concluzia ca marind consumul de carne rosie cu doar o jumatate de portie pe zi, sporeste cu peste 50% sansele de a dezvolta diabet intr-o perioada de 4 ani.

2. Vei asimila cantitatea corecta si necesara de proteine. O dieta saraca in proteine este daunatoare pentru organism dar si consumul ridicat de proteine vine la pachet cu anumite riscuri. In Statele Unite ale Americii, un omnivor inmagazineaza cu 50% mai multe proteine decat are nevoie, iar cea mai mare parte a acelor proteine sunt de origine animala. Excesul de proteine este transformat in grasime, ceea ce duce la cresterea in greutate, boli cardiovasculare, diabet, inflamatii interne si cancer.

3. Se reduce nivelul inflamatiilor din organism. Foarte multi oameni consuma in mod regulat hrana procesata, in ciuda faptului ca aceasta este una dintre principalele cauze ale aparitiei cancerului. Consumul de carne in special contribuie la cresterea nivelului inflamatiilor din organism, lucru care poate avea consecinte pe termen scurt sau pe termen lung asupra sanatatii tale. Inflamatia cronica este una dintre cauzele aparitiei aterosclerozei, atacurilor de cord, infarcturilor, diabetului si a bolilor autoimune. O dieta bazata pe alimente vegetale are prin natura ei un efect anti-inflamator. Mai multe studii au aratat o scadere semnificativa a CRP-ului (indicele inflamatiilor din organism) in randul persoanelor care au o dieta bazata pe plante si legume.

Loading...
spre