Singurul hamburger recomandat de nutrionisti! Cum arata si ce contine acesta

Nutritionistul Cristian Margarit recomanda pe site-ul getfit hamburgerul care nu are nimic de a face cu produsul din majoritatea unitatilor de tip fast-food.

Hamburgerul poate fi si un preparat relativ sigur daca stim cum sa alegem ingredientele si cum sa-l gatim sanatos. La fel si cartoful, daca il gatim corect (la cuptor) are beneficii nutritionale si este satios. Salata este practic obligatorie langa orice carne coapta/fripta.

Reteta pentru burgerul de casa:

150-200 g vita/portie (se pierd aproximativ 50-75g la gatit), tocata cubulete mici (in functie de marimea chiflei). Tocarea in cubulete mici, cu cutitul (satarul) in locul tocarii cu masina, permite mentinerea prospetimii si gustului, prevenind degradarea compusilor din carne.
15 g ceapa galbena tocata marunt
cimbrisor
sos Worcester- 5-10 ml
mustar dijon fin
ulei masline (daca este prea slaba carnea)- poate fi folosita si alta sursa de grasime, cum ar fi seul de oaie/grasimea de gasca etc.
boia dulce sau iute (dupa gust)
1 galbenus
sare, piper

Se amesteca bine ingredientele si se lasa la frigider jumatate de ora (timp in care preparam sosul, cartofii si salata), apoi in tigaie 1-2 minute (pentru sigilarea carnii si pastrarea suculentei) si finalizam la cuptor 4-5 minute (180 de grade). Evitam gratarul pentru ca genereaza prea multi compusi toxici, atat din fum cat si din arsura propriu-zisa.

Sosul (va puteti juca oricum vreti cu reteta):
un galbenus
o lingura de mustar mustar
piper, sare
o lingurita de smantana
castraveti murati tocati marunt, foarte bine scursi
ceapa rosie tocata marunt

Se adauga la hamburger:
chifla graham unsa cu unt si tinuta putin pe plita
frunza de salata peste partea de jos a chiflei (pentru ca sosul sa nu inmoaie painea)
sosul
carnea
optional: Cheddar maturat (sau alta branza moale)
casatravete proaspat felii subtiri, felii de rosie
ceapa rosie tocata julienne

Se serveste cu un sos “barbecue”- rosii, ceapa, otet, sos soia, worcester, boia afumata, zahar (fierte si scazute timp de 2-3 ore).

Sursa: getfit.ro

spre