In sezonul rece trebuie sa tii cont de unele sfaturi de la profesionisti pentru a sti totul despre condusul pe timp de iarna.
OGLINDA RETROVIZOARE CENTRALA AR PUTEA DEVENI ISTORIE! CU CE PROPUNERE VINE UN LIDER AUTO!
AI OBSERVAT ASTA PE STRAZILE DIN ROMANIA? NIMENI NU A STIUT PANA ACUM SECRETUL NUMERELOR AUTO SPECIALE!
CE CREZI CA SPUNE NUMARUL DE INMATRICULARE AL MASINII TALE? ACUM II POTI AFLA CODUL NUMEROLOGIC!
Majoritatea accidentelor rutiere din timpul iernii se petrec din cauza neadaptarii vehiculului, respectiv a anvelopelor la un drum de iarna care poate fi umed, cu zapada sau gheata.
In conditii de iarna, distanta intre vehicule si modalitatea de franare sunt diferite.
Fii atent la drum si pastreaza o distanta mai mare intre tine si celelalte masini. Pentru o mai mare siguranta, in conditii de iarna, expertii recomanda sa maresti aceasta distanta de 3 – 5 ori.
Pentru a evita pierderea controlului pe drumurile alunecoase, atunci cand iei virajele incetineste in linie dreapta, inainte de viraj. Mentine o viteza scazuta, dar constanta in curba, pentru a nu pierde controlul masinii.
Nu frana. Asteapta pana cand sa iesi din viraj pentru a aceelera din nou. Pentru a prelua controlul atunci cand derapeaza rotile din fata, incetinesti ridicand piciorul de pe acceleratie. Daca este necesar, apesi usor frana. Daca pierzi controlul rotilor din spate (dar ai in continuare controlul rotilor din fata), la o masina cu tractiune pe fata, accelerezi usor pentru a recapata controlul. In cazul masinilor cu tractiune pe spate, ridici usor piciorul de pe acceleratie pana cand simti ca rotile din spate si-au recapatat controlul. Apoi, accelerezi usor pentru a mentine viteza.
In niciun caz nu ar trebui sa franezi, acest lucru determina dezechilibrul axei spate. Sistemul de franare anti-blocare (ABS) te ajuta sa opresti masina in conditii de siguranta, fara riscul de a bloca rotile si a pierde controlul.
Sistemul de control al tractiunii (TCS) te ajuta sa previi patinarea rotilor pe suprafetele alunecoase, iar sistemul electronic de control al stabilitatii (ESC) sa reduci la minim patinarea rotilor.