Senzatie de foame permanenta? Atacuri repetate la frigider si la sertarele din bucatarie? Metoda de a ne hrani pe apucate a devenit in ultima vreme un mod de viata, pentru toti cei stresati si ocupati. insa acest mod de a manca ne satisface doar pofta pe moment, apetitul reaparand in scurt timp. Foamea nu dispare cu adevarat decat atunci cand corpul nostru primeste ceea ce are nevoie cu adevarat. Faptul ca il hranim cu chipsuri si snacksuri nu il satisface.

Grelina, hormonul care stimuleaza apetitul, este la un nivel ridicat inainte de masa, semnaland creierului ca ne este foame, si revine la cote normale imediat ce mancam, noteaza evz.ro.

In general, cu cat mancam mai multe grasimi cu atat producem mai multa leptina – hormonul care joaca un rol important in reglarea aportulului si cheltuielilor energetice, inclusiv apetitul si metabolismul – si ca atare apetitul scade. Oamenii slabi au mai putina leptina si de aceea vor avea o senzatie de foame mai ridcata, dat fiind faptul ca nu se primeste niciun mesaj cu privire la opritul din mancat la nivelul creierului.

Studiind motivele pentru care ni se face foame aflam cum putem controla hormonii responsabili de apetit.

1. Acumulare de carbohidrati. Orezul alb, pastele si painea alba trec printr-un proces de fabricare ce le elimina calitatile nutritive si le lasa doar continutul de zahar. Odata ce aceste produse ajung in stomac, ramane foarte putin spatiu pentru procesul de digestie, iar zaharul intra imediat in sange, de unde senzatia de foame imediata. De aceea e importanta inlocuirea carbohidratilor cu legume sau paste si paine din cereale integrale.

2. Excluderea proteinelor. Aestea reprezinta nutrienti complecsi, dar se asimileaza mai greu in procesul digestiv, de aceea raman in stomac pentru mai mult timp.

3. Lipsa grasimilor. Studiile arata ca grasimile dau senzatia de satietate, actionand la fel ca nutrientii. Avocado contine grasimi sanatoase care elimina senzatia de foame.

4. Prezenta fibrelor. Esentiale pentru un sistem digestiv sanatos. Exista doua tipuri de fibre: insolubile, care asigura o eliminarea sanatoasa, si solubile, care se dizolva intr-o consistenta asemanatoare gelului si contribuie la modul in care ne simtim pe deplin satui. Legumele contin o multime de fibre si de aceea, in mod ideal, o jumatate din farfurie, la masa, ar trebui sa fie formata din legume.

5. Semintele de chia. Foarte bogate in proteine si omega 3, controleaza apetitul, absorbind apa si umflandu- se in stomac.

6. Prea multe fructe. Desi contin fructoza, aceasta este totusi un zahar care trebuie limitat, astfel incat doua fructe pe zi sunt considerate suficiente.

7. Deshidratarea corpului. Creste senzatia de foame, desi aceasta se elimina rapid daca se bea un pahar cu apa. Consumul de fructe sau legume cu continut ridicat de apa (mere, portocole, castraveti) mentin nivelul de hidratare la limite normale.

8. Mancatul prea rapid. Induce corpul in eroare. Mestecatul la un ritm mai incet ii da timp corpului sa inregistreze faptul ca alimentele au ajuns in corp.

9. Cantitate insuficienta. Daca se sare peste mese sau se tin regimuri si diete fara a consuma alimente bogate in calorii, senzatia de foame va persista.

10. Lipsa de somn. Studiile arata ca, cu cat dormim mai putin, cu atat mancam mai mult, pentru a compensa oboseala si letargia.

11. Obsesia in a alege meniurile. A verifica retete, a citi reviste in domeniul alimentar, a privi show-uri televizate despre bucatarie mentine atentia asupra mancarii si consumului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.