Romtelecom a pus lacătul pe 12 magazine din țară în 2011

Reţeaua de magazine Romtelecom s-a redus în 2011 cu 12 unităţi, la 60, două dintre cele închise fiind preluate în administrare de foşti angajaţi ai companiei, care, încurajaţi de vânzările bune, au solicitat în acest an deschiderea de noi locaţii sub brandul operatorului de telecomunicaţii.

„Romtelecom realizează periodic analize de profitabilitate a activităţii magazinelor şi punctelor de vânzare din reţeaua sa şi ia măsuri pentru optimizare, care pot însemna inclusiv desfiinţarea unor asemenea magazine sau relocarea acestora. În discuţiile avute cu angajaţii afectaţi de închidere a apărut propunerea de preluare a unor magazine de către aceştia, idee pe care compania a evaluat-o şi ulterior a implementat-o ca proiect pilot pentru două magazine, amplasate în Mediaş şi Bîrlad”, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii Romtelecom.

Oferta de preluare a magazinelor a vizat toate cele 12 magazine închise şi a fost acceptată numai pentru locaţiile din Mediaş şi Bîrlad.

„Aceste două magazine funcţionează foarte bine în prezent, pe baza de închiriere spaţiu şi plăţi de comisioane în funcţie de vânzări sau facturi achitate. Foştii angajaţi care au preluat administrarea lor au cerut chiar deschiderea unor noi puncte de vânzare în Huşi sau Sibiu, astfel încât în perioada următoare în aceste oraşe vor apărea două noi locaţii de dealer Romtelecom”, au mai spus sursele citate.

Reprezentanţii operatorului spun că în cazul în care va există interes pentru preluarea altor magazine, Romtelecom este deschisă la discuţii.

„Compania consideră că prin astfel de colaborări încurajează spiritul antreprenorial, antrenându-i în acest sens chiar pe foştii angajaţi şi construieşte în continuare pe buna relaţie şi expertiza acestora, în acelaşi timp optimizând costurile Romtelecom”, a mai spus sursele citate.

Parte a grupului elen OTE, Romtelecom este unul dintre cei mai importanţi jucători locali de telecomunicaţii.

În 2011, veniturile operatorului au scăzut cu 8,6%, la 655,1 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 23%, la 119,1 milioane euro.

Numărul clienţilor Romtelecom pe serviciile de telefonie fixă a scăzut cu 5%, la 2,49 milioane.

Pe segmentul de internet broadband, baza de abonaţi a companiei a urcat cu 12,1% în 2011, la 1,13 milioane, iar serviciile de televiziune prin satelit, prin internet (IPTV) şi prin cablu digital aveau 1,18 milioane clienţi la finele anului trecut, cu 11,9% mai mulţi decât la sfârşitul lui 2010.

spre