Acasă Utile Ritualurile calugarilor tibetani care le puteau prelungi viata!

Ritualurile calugarilor tibetani care le puteau prelungi viata!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Al treilea ritual tibetan  – Aer (Piept – se concentreaza pe piept, plamani)

Ingenunchiati pe sol, cu corpul drept si privirea inainte. Mainile sunt pe langa corp, cu palmele sprijinite putin oblic de coapse, in partea posterioara (sub fese). Inclinati capul inainte, apasand cu barbia in piept, apoi inclinati capul cat mai mult pe spate, arcuind la maxim si coloana vertebrala, sprijinindu-va cu palmele pe coapse si cu coatele orientate spre inapoi. Reveniti la pozitia de pornire, cu coatele intinse.

Observatii:
– la arcuirea pe spate, inspirati profund;
– la revenirea in pozitia de pornire, expirati complet;
– talpile se sprijina cu varfurile degetelor pe sol;

Al patrulea ritual tibetan – Apa (Stomac – se concentreaza pe zona abdominala, cu cele mai multe fluide din corp)

Va asezati pe sol, cu picioarele intinse inainte, aproximativ 15cm intre calcaie, palmele presate pe sol, cu degetele lipite si orientate spre inainte, in dreptul feselor. Inclinati capul inainte, presand cu barbia in piept , apoi lasati capul cat se poate de mult pe spate, ridicand corpul, cu genunchii indoiti si bratele intinse. Reveniti la pozitia de pornire.

Observatii:
– la ridicarea corpului, inspirati profund;
– la revenirea in pozitia sezand, expirati complet;
– in pozitia ridicat, trunchiul este orizontal, drept, in continuarea coapselor, in unghi drept fata de gambe si brate, cu capul cat mai mult lasat pe spate si arata ca o masa;
– pe finalul pozitiei ridicate (masa) incercati 1-2 secunde sa incordati toti muschii corpului;

Al cincilea ritual tibetan  – Foc (Zona Bazala – prin intensitate, genereaza caldura corporala)

Stati in sprijin pe palme si varfurile picioarelor, cu spatele arcuit (bazinul aproape lipit de sol) si capul impins cat mai mult pe spate (pozitie aproximativ similara cu “cobra” din yoga). Impingeti capul intre brate apasand cu barbia in piept si ridicati cat puteti de sus bazinul, cu picioarele intinse si bratele in prelungirea trunchiului, astfel incat formati o litera “V” intoarsa la 180 de grade. Reveniti la pozitia de pornire.

Observatii:
– in timp ce ridicati bazinul, formand litera “V” rasturnata, inspirati profund;
– la revenirea in pozitia de pornire (cobra) expirati complet;
– numai la acest exercitiu, inspiratia se face pe nas, iar expiratia pe gura, emitand sunetul (”haaa”)
– intre palme, ca si intre talpi, este o distanta de aproximativ 60 de centimetri;
– ATENTIE, acest exercitiu creste presiunea arteriala (tensiunea); in caz ca aveti probleme, reduceti numarul de repetari, in limita comfortului personal si abordati o crestere mai lenta a numarului de repetari;

Acesta este “Ritualul Tibetan”, suita de cinci exercitii, care atunci cand sunt practicate corect si in numarul optim, de 21 de repetari, va dau o neasteptata energie, vioiciune, pofta de viata, regleaza functiile corpului si atenueaza, sau chiar anuleaza (ba in unele cazuri a si inversat) procesul de imbatranire.

sursa articolului safiisanatos.ro

 

ABONEAZA-TE LA NEWTV! Corect, Independent, Curajos