Un sondaj realizat in SUA arata ca tinerii intre 19 si 39 de ani sunt chiar mai preocupati de problemele de memorie decat varstnicii. Indiferent de varsta pe care o ai, se gasesc cateva masuri care te ajuta sa-ti pastrezi creierul tanar. Aceste actiuni pot influenta modul in care va actiona creierul maine, anul viitor sau peste cativa ani.

Iata care sunt sfaturile psihiatrului Henry Emmons si ale psihologului David Alter, in cartea lor numita Staying Sharp:

Un creier tanar = un creier odihnit

Somnul nu trebuie sa fie negociabil, este unul dintre cele mai importante obiceiuri pentru sanatate. Dupa un somn bun, creierul va functiona mult mai bine. Somnul imbunatateste starea de spirit, „limpezeste” mintea si „repara”, practic, creierul. Nu este o exagerare atunci cand se spune ca somnul actioneaza precum un medicament-minune asupra creierului. Este un mit ca, pe masura ce imbatranim, avem nevoie de mai putin somn, dar este adevarat ca, pe masura ce inaintam in varsta, somnul nu mai este la fel de profund si odihnitor.

Pentru a va regla somnul, este nevoie sa gestionati corect expunerea la lumina, deoarece organismul primeste anumite semnale de la natura, iar unul dintre cele mai importante este alternarea ritmului lumina-intuneric. Incercati sa va expuneti la lumina naturala cel putin o ora dimineata, iar seara evitati pe cat posibil expunerea la lumina artificiala. Opriti luminile din camera si device-urile electronice cu jumatate de ora – o ora inainte de a merge la culcare. Daca cititi inainte de culcare, alegeti o veioza cu lumina calda, nu cu spectru albastru. CITESTE CONTINUAREA IN PAGINA URMATOARE >>>>>

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.