Acasă Timp liber Auto NU te lasa inselat! Ce drepturi ai in fata politistilor cand esti...

NU te lasa inselat! Ce drepturi ai in fata politistilor cand esti oprit in trafic!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

3. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

 

O alta aberatie contrazisa clar de prevederile din legislatia rutiera:

Hotararea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.

Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza prin executarea semnalelor regulamentare de catre politistul rutier sau, dupa caz, de catre politistul de frontiera, atunci cand constata incalcari ale normelor rutiere ori in situatia in care exista indicii temeinice despre savarsirea unei contraventii ori a unei fapte de natura penala, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte si a bunurilor care fac obiectul urmaririi, precum si pentru verificarea detinerii de catre conducatorii vehiculelor a documentelor prevazute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza si in conditiile producerii unor calamitati naturale, dezastre sau a altor situatii care pun in pericol siguranta circulatiei.

 

Atata timp cat legea ii ofera posibilitatea politistului sa opreasca orice autovehicul pentru „pentru verificarea detinerii de catre conducatorii vehiculelor a documentelor prevazute de lege” nu mai putem discuta de oprirea fara motiv si alte legende urbane de acest gen.

 

4. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

 

Care e realitatea…

Referitor la „ordinul de serviciu” o alta tampenie, ce nu are nici cea mai mica legatura cu realitatea.

Daca cautam in legislatie vom gasi definitia „ordinului de serviciu” ce spune ca este o dispozitie scrisa data de conducerea unei unitati prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate sa efectueze anumite actiuni, pe o perioada determinata in afara sarcinilor curente de munca ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Ori controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale politistului rutier.

In plus, chestiunile ce tin de locul, data si activitatile ce le desfasoara politistul sunt dispozitii interne cu caracter secret, ce pot fi verificate doar de sefii acestuia, nu de oricine de pe strada.

Cei care sustin aceste afirmatii, clar sunt victimele unor limitari in privinta capacitatii intelectuale, pentru ca numai astfel de oameni deficitari la capitolul logica isi pot imagina ca atunci cand sunt opriti pentru control de politist, il pot controla ei la randul lor pe acesta.

Daca ar fi asa, nu ar mai avea niciun rost existenta sefilor din politie, astia nu ar mai avea ce sa faca, pentru ca oricum politistul ar fi verificat si controlat de toti cetatenii de pe strada.

 

 

5. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

 

Care e realitatea…

O alta prostie, pentru ca NU exista nicio astfel de prevedere legala. Constatarea unor abateri ce incalca normele legale se poate face oricand, nu exista nicio restrictie in acest sens.

 

 CITESTE MAI DEPARTE>>>>>>