Un studiu Realizat cu “Up by Jawbone”, o aplicatie in legatura cu Android – sanatate, fitness – descarcata de sute de mii de utilizatori, demonstreaza ca somnul ar trebui sa inceapa, atentie, neaparat inainte de ora 23 (asa cum o faceau bunicii nostri).

Dupa acest timp, ne vom intreba de ce ne sculam obositi, de parca nu am fi dormit deloc si de ce dimensiunile taliei s-au marit. S-au acumulat mai multe calorii?

Raspunsul este afirmativ. In medie, participantii la test mergeau la culcare la ora 11:23. Cei cu greutate normala se culcau zilnic in jurul orei 21:30, arzand 220 de calorii, fata de persoanele care nu se grabeau sa adoarma (o faceau spre ora 2:30).

Cum se explica fenomenul?

Ardem cumva calorii mai multe ori mai putine in timpul somnului?

Potrivit psihologului Kristin Aschbacher ce a condus cercetarea, adeptii somnului timpuriu (intervalul 19-23) se hranesc mai sanatos: cu legume multe, fructe, fibre si proteine slabe.

In schimb, noctambulii consuma in cantitati mari alcool, alimente procesate si grasimi saturate. Cauza rezida in grelina si leptina, cei doi hormoni responsabili de foame si satietate, afectate de un somn necorespunzator.

Concluzionand, nimic nu-i mai bun pentru sanatatea mintala, corporala, pentru frumusetea tenului, decat un somn de calitate, la ore potrivite. Repet, ori de cate ori se iveste ocazia, aproape obsesiv, ca somnul este cea mai buna crema.

Atunci, haideti sa ne culcam inainte de ora 23! Nici nu ne ingrasam, nici nu vom fi obositi.

Sursa: Secretele

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.