MOTIVUL PENIBIL pentru care TRENURILE INTERCITY nu mai pot circula in Romania!

Dupa 20 de ani, anul 2015 este primul in care trenurile Intercity nu mai pot circula in Romania dintr-un motiv incredibil.

Garniturile de tip Intercity au fost scoase din circulatie de CFR Calatori odata cu intrarea in vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 14 decembrie 2014, dupa aproape 20 de ani de la inaugurarea lor, in 1995.

Motivele care au dus la aceasta decizie a operatorului national de stat CFR Calatori deriva tocmai din doua cauze care tin de Bruxelles. In primul rand, este vorba de un regulement comunitar care stabileste ca, pentru a fi clasat la rangul de Intercity, un tren trebuie sa aiba o viteza medie de minimum 60 km/ora. Pentru ca Romania este in situatia penibila de a nu putea asigura aceasta medie de viteza, trenurile Intercity au fost scoase din circulatie.

Or, pe segmente deloc de neglijat din Transilvania, de la Sighisoara spre granita cu Ungaria, au loc in acest moment lucrari de modernizare a caii ferate.Pe cale de consecinta, trenurile au intarzieri din cauza lucrarilor si nu poate fi garantata viteza de 60 km/ora. In atare situatie, conducerea CFR Calatori a apelat la o solutie de avarie, si anume redirectionarea garniturilor de la Brasov catre Sibiu, via Fagaras, pe o linie simpla neelectrificata.

Click pe aceeasi tema:  Care este diferenta intre foame si apetit! Alimentele care scad apetitul

Astfel, mai multe trenuri, inclusiv cel care face legatura intre Bucuresti Nord si Viena (Wien Westbanhof) trebuie sa astepte cateva zeci de minute in gara Brasov, pana cand locomotiva electrica este schimbata cu un diesel.

Trenuri Intercity mai circulau si pe alte relatii, cum ar fi Bucuresti-Constanta sau Bucuresti Galati. In primul caz, acestea au fost „retrogradate” la Rapid (actualul InterRegio) pe vremea cand se faceau lucrari de modernizare, tocmai pentru ca ajungeau la destinatie cu ore bune de intarziere. Intre timp, reabilitarea s-a finalizat, iar pana la malul marii se fac mai putin de doua ore, insa nimeni nu a mai „indraznit” sa clasifice vreun tren de pe aceasta ruta la ragul de Intercity. In cel de-al doilea caz, ele au fost „degradate” pentru ca distantele parcurse erau prea mici.

Click pe aceeasi tema:  Instanţa a anulat ordinul prefectului Palaz prin care primarul Mangaliei fusese eliberat din funcţie

Paradoxal, cei care se bucura sunt calatorii, care trebuie sa plateasca mai putin pentru aceeasi calatorie, cu aceleasi vagoane.

Potrivit unui regulament european adoptat de Romania in 2011, trenurile se clasifica in Regio (fostul Personal), InterRegio (fostele Accelerat si Rapid) si Intercity. Trenurile Intercity circula intre orasele importante si asigura o viteza medie de minimum 60 de kilometri pe ora.

Sursa: cetateanul.net

Citeste caplimpede









spre