Mihaela Bilic dezvaluie din ce trebuie sa fie compusa dieta zilnica! Este singura sursa de energie a organismului!

O jumatate de castron de cereale fulgi sau o treime cu fructe confiate si cereale, combinate cu lapte sau iaurt, sunt alegerea cea mai buna la micul dejun.

Fibrele si vitaminale continute de cereale permit pastrarea unui nivel optim de energie in prima parte a zilei. O jumatate de castron de cereale sunt suficiente la masa de dimineata, in combinatie cu ceai, lapte sau iaurt.

Daca nu aveti probleme cu greutatea, puteti consuma orice tip, insa daca aveti, evitati produsele care contin ciocolata si bazati-va mai mult pe cerealele integrale.

Prima masa a zilei este si cea mai importanta, iar performantele se ating daca organismul „toaca” fibre, care se gasesc cel mai usor in cereale, dar si in paine, paste sau orice produs pe baza de aluat.

Click pe aceeasi tema:  Cea mai ieftina solutie naturala care te face cu 10 ani mai tanara!

„50% din dieta zilnica trebuie sa fie reprezentata de glucide (fainoase, cereale si zahar). Glucoza este singura sursa de energie pentru organism, iar cerealele sunt cel mai la indemana ajutor fiindca pe langa fibre au si o cantitate semnificativa de vitamine din grupul B (in special B1)”, explica Mihaela Bilic, medic primar diabet si boli de nutritie, conform doctorulzilei.

Indiferent ca vorbim de fulgi de cereale sau de musli (combinatie de cereale si fructe confiate), cerealele au rolul de energizant pentru organism si de protector pentru sanatate. Pentru ca se digera usor, ajuta pancreasul, previn aparitia diabetului zaharat si a bolilor de inima.

Click pe aceeasi tema:  Secretul a iesit la iveala! De ce ne este foame mereu!

Criteriul cel mai important in alegerea cerealelor ar trebui sa fie gustul, insa nu trebuie ignorata cantitatea consumata. „Indiferent ca sunt cu ciocolata, cu fructe sau alte adaosuri, o jumatate de castron de fulgi de cereale care are aproximativ 25-30 de grame reprezinta o cantitate rezonabila din punct de vedere caloric, adica 120-130 calorii, pentru o masa”, explica prof. dr. Nicolae Hancu, presedintele Federatiei Romane de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice.

In cazul cerealelor musli, cantitatea recomandata este mai mica, circa cinci lingurite.

spre