Metoda straveche de prelungire a vietii! Cinci ritualuri tibetante izvorate din fantana tineretii!

Pe langa yoga, un set de exercitii care poate mari flexibilitatea sunt cele Cinci ritualuri tibetane, denumite si „Fantana tineretii,” pentru ca sunt o metoda practica si eficienta de intarire si mobilizare a principalilor muschi din corp. Ajuta si la dezvoltarea echilibrului. Multe femei cu varste peste 80 de ani se mentin in forma exersand aceste ritualuri zilnic. Le poti invata si tu si le poti practica zilnic, pentru ca nu dureaza mai mult de zece minute.

Este mai bine sa fie facute dimineata, nu seara, pentru ca revigoreaza corpul. Incepe cu cinci repetari si mareste numarul treptat pana ajungi la 21 de repetari.

Exercitiul 1 exercitii spate

Stai in picioare cu bratele intinse lateral, paralele cu podeaua, cu palmele orientate in jos. Bratele sa fie in continuarea umerilor. Talpile sa fie pozitionate la nivelul soldurilor. Din crestetul capului imagineaza-ti o linie care uneste tavanul. Fixeaza un punct in fata ta, pe care sa-l poti numara in timp ce te rotesti. Invarte-te in sensul acelor de ceasornic pana incepi sa ametesti. Mareste treptat numarul rotirilor pana la 21.

Respiratia: Inspira si expira adanc in timp ce te rotesti.

Loading...

Sfat: Daca te simti foarte ametit, uneste degetele in dreptul inimii si fixeaza cu privirea degetele mari. Tine aproape de tine un scaun ca sa poti sa te asezi cand simti ca iti pierzi echilibrul.

 

Exercitiul 2

exercitii spateAseaza-te pe podea. Intinde mainile pe langa corp si aseaza palmele pe podea. Daca ai probleme cu spatele, aseaza degetele sub sezut. Inspira si ridica capul de pe podea, cu barbia in piept.

In acelasi timp ridica si picioarele, genunchii drepti, in pozitie verticala. Pe cat se poate, intinde picioarele peste corp pe deasupra capului.

Expira usor, coborand picioarele si capul pe podea, mentinand genunchii drepti si talpile lipite.

Respiratia: Inspira adanc in timp ce ridici capul si picioarele, si expira cand le cobori.

Loading...
spre