Este normal sa fii stresat din cand in cand, insa o stare continua de stres poate crea serioase probleme de sanatate. Corpul uman manifesta stres pentru a ne ajuta sa supravietuim in caz de pericol. Mai exact, stresul activeaza sistemul nervos simpatic, care directioneaza circulatia sanguina spre muschi si genereaza energia necesara pentru a fugi de un pericol iminent.

Din pacate, odata cu evolutia societatii au evoluat si formele de stres cu care ne confruntam zi de zi. Oamenii nu se mai tem de animale de prada, isi fac griji pentru termenele limita si raspunderile pe care le au. Si cum acesti factori sunt prezenti in viata de zi cu zi, unii oameni ajung sa manifeste o stare de stres cronica.

Cu timpul, aceasta conditie duce la insomnie, probleme digestive, dureri de cap, scaderea apetitului sexual si slabiciune fizica.

Cum gestionezi stresul

Nu este nicio surprinza ca alimentatia corecta, meditatia si miscarea ajuta la gestionarea stresului, insa uneori este nevoie de un impuls suplimentar.

Presopunctura este una dintre cele mai simple metode de a inlatura stresul, in mod rapid si neinvaziv. Este o metoda terapeutica folosita cu succes de 5 mii de ani.

Conceptul de presopunctura implica identificarea unor puncte de presiune, situate de-a lungul meridianelor, sau al canalelor energetice din corp. Fiecarui meridian ii corespunde un organ sau un grup de organe specifice si prin ele curge energia vietii sau «Qi».

Cand Qi-ul este blocat, apar bolile.

Desi medicina moderna nu poate explica cu exactitate modul in care actioneaza presopunctura, acest tip de tratament alternativ, la fel ca si acupunctura, este recomandat ca tratament complementar. Presopunctura se foloseste pentru a reduce stresul, a imbunatati nivelul de energie, a inlatura durerea si a diminua alte simptome de cancer, precum si pentru a ajuta un bolnav sa tolereze mai bine un tratament de cancer.

Inainte de a incepe sesiunea de terapie, respira adanc si intinde bine mainile si corpul in zonele in care vei atinge punctele de presopunctura. Poti masa usor pielea inainte de a aplica presiune asupra punctelor.

Foloseste degetul mare, incheietura mainii sau podul palmei si aplica presiune asupra punctului ales cel putin 3 minute, marind presiunea treptat. Incearca sa mentii un echilibru intre senzatia de durere si cea de detensionare si nu uita sa respiri adanc pe tot parcursul tratamentului.

Iata 5 puncte care elimina starile de anxietate si stresul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.