Iertarea iti imbunatateste sanatatea cardiovasculara! Cum poti dobandi puterea de a ierta?

Stiinta sprijina puterea iertarii. Cercetatorii au descoperit ca atunci cand iertam, anxietatea este redusa, sistemul imunitar devine mai puternic si apare o crestere a nivelului de energie. Proiectul de iertare desfasurat de Universitatea Stanford a constatat ca persoanele care practica iertarea pentru incidente minore au constatat o imbunatatire a sanatatii cardiovasculare. Nu este usor sa iertam, chiar daca stim ca este spre binele nostru. Expertii sustin ca trebuie sa practicam iertarea pentru a stapani provocarea. In cazul in care ti se pare dificil sa ierti, incearca sa aplici in viata ta urmatoarele sase idei:

1. Mementouri

Gandeste-te la ramificatiile neiertarii prin utilizarea memento-urilor, a scris autorul Robert Enright. Iertarea te poate ajuta sa eviti tulburarile, sa-ti protejezi bunastarea emotionala si sa te opui celor mai rele tipuri de nedreptate, astfel incat sa nu te mai invinga. Iti protejeaza sanctuarul interior.

2. E important sa intelegi asta

Loading...

Iertarea nu este despre a gasi scuze pentru cel care a gresit.Nu este despre a-i absolvi pe oameni de simtul raspunderii, ci despre eliberarea de resentimentele care te distrug. Nedreptatea este in continuare nedreptate.

3. Du-te la radacini

Este important sa ajungem la radacinile respingerii, furiei si ranirii. Ar putea exista straturi care trebuie sa fie dezvaluite si vindecate. Acesta ar putea fi motivul pentru care reactionati la evenimentele minore, cum ar fi un prieten care a intarziat cinci minute la pranz sau atunci cand cineva nu este de acord cu tine.

4. Gaseste semnificatia

Gaseste semnificatia in suferinta daca poti. Cum poti schimba aceasta poveste  pentru a o face mai pozitiva? Cum te-a facut aceasta situatie mai curajos? Foloseste-te de asta pentru a te imputernici si pentru a merge inainte.

5. Iarta-te pe tine insuti

Iarta-te pe tine insuti pentru ca ai facut greseli si invata acceptarea de sine. Daca iti este greu, cauta un terapeut licentiat pentru indrumare si vindecare.

6. Schimba-ti perspectiva

Schimba-ti perspectiva si intelege ca acest lucru nu te va invinge. Doar pentru ca ai in continuare rani, nu inseamna ca nu ai iertat sau ca nu ai mers mai departe.

Sursa