Soferii din Bucuresti se plang ori de cate ori au ocazia ca traficul rutier din Capitala este de cosmar. Explicatia, sustin istoricii, vine de acum 600 de ani.

In secolul al XIV-lea, Bucurestiul incepea sa se formeze in jurul unui turn de 160 de metri patrati care se afla undeva in apropiere de centrul vechi al actualei Capitale. De-a lungul vremii, orasul a trecut printr-o multime de transformari administrative importante.

„In anii 1370-1380, se pun bazele unui turn, punct de paza in vremea aceea, care marca o intretaiere de drumuri comerciale. Pe aceste drumuri treceau care cu peste si, pentru a fi reduse jafurile si furturile din acele vremuri, s-a facut acest turn de supraveghere”, povesteste istoricul Dan Falcan despre inceputurile Bucurestiului. De la acest turn a luat nastere orasul ce avea sa devina Capitala Romaniei de astazi.

Treptat, Bucurestiul a ajuns sa fie impartit in mahalale, fiecare avand propriul sistem stradal. „Acesta este motivul pentru care astazi se circula cum se circula in Bucuresti. In fiecare zona exista un sistem de stradute pus la punct după nevoile celor care locuiau acolo. Niciodata Bucurestiul nu a fost gandit ca un intreg, ca o adevarata capitala“, precizeaza istoricul Dan Falcan, conform Adevarul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.