Acasă Stirile zilei Cum sunt pacaliti romanii de marile hypermarketuri! Atentie la ofertele de tip...

Cum sunt pacaliti romanii de marile hypermarketuri! Atentie la ofertele de tip „promotii”!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Cel mai bogat roman, Ion Tiriac, spunea ca hypermarketurile sunt fabrici de facut bani. Pe de alta parte, marile lanturi ajung sa insele consumatorii in dorinta de a face banii in timp record.

Comisarii Protectiei Consumatorilor din Constanta au demonstrat ca ofertele nu sunt oferte si ca si hipermarketurile pacalesc clientii in disperarea de a face cat mai multi bani in timp-record. Ei au demontat pas cu pas toate minciunile ”calificate”, asa ca au dat amenzi consistente si au spus stop practicilor inselatoare.

Iata ce au scos la iveala controalele comisarilor Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Constanta. ”La SC SEGROS CASH & CARRY s-au constatat la comercializare legume si fructe deshidratate cu atac de boli criptogamice. in acest caz s-a aplicat sanctiune avertisment”, potrivit CJPC. De asemenea, in cazul produselor Glade odorizat si Ambi Pur Ocean oferite in promotie, de fapt, pretul de promotie era mai mare decat al martorului. Cum practica este incorecta, s-a aplicat o amenda de 7.000 de lei. Totodata, s-a dispus incetarea practicii comerciale incorecte. in aceeasi unitate s-au descoperit carne si preparate din carne ce prezentau etichete incomplete (fara sintagma „a nu se recongela dupa decongelare“ si fara proportia de sortimente de carne utilizata la prepararea carnii tocate, micilor si hamburgerilor). Sanctiunea aplicata a fost de 3.000 de lei.

Nu in ultimul rand, s-au constatat la comercializare produse ce prezinta informatia ca sunt nr. 1, respectiv Apa micelara Garnier nr. 1 in lume si Apa micelara delicata Nivea – marca nr. 1 de curatare a tenului in Romania; informatii false in raport cu principalele caracteristici ale produsului. ”in cazul produselor Alwas Ultra Normal si Alwas Ultra Nighs cu promotie 50% reducere din al patrulea pachet, din calculul matematic a rezultat ca pretul promotional trebuia sa fie de 12,92 lei, nu de 20,37 lei, asa cum era afisat. S-au aplicat amenzi in valoare de 14.000 de lei si un avertisment”, conform CJPC.

La PENNY MARKET NaVODARI, frisca Kaffesahne Campus prezinta denumirea de frisca 12%, iar pe ambalaj nu sunt mentionate ingredientele. in acest caz, potrivit CJPC, sanctiunea a fost de 7.000 de lei. Nu in ultimul rand, s-a descoperit muschi de porc Aldis ce prezenta condens in interiorul ambalajului. S-a aplicat sanctiunea avertisment si s-a returnat la furnizor.

si la SC KAUFLAND SRL s-au constatat o serie de abateri. ”Practica comerciala incorecta privind comercializarea de clementine eco, desi erau trecute a fi de calitatea I, in actele de provenienta erau de calitatea II; la fel si in cazul strugurilor fara samburi si al celor roze eco Allison”, mentioneaza CJPC Constanta. Tot aici, la raionul lactate exista la comercializare produsul Hulala, care avea trecut pe ambalaj „NUMaRUL 1 in Romania“. Amenda a fost de 7.000 de lei pentru practica comerciala incorecta.

Nici SC ROMANIA HYPERMARCHE SRL nu a scapat de control, dar si de amenda. Au fost depistate produse pe care nu se vedea termenul de valabilitate; pepeni galbeni cu tara de origine Romania erau de fapt din Albania; vinete cu neconformitati. Au fost aplicate 3 amenzi in valoare de 15.000 de lei, iar ca masuri: incetare practica comerciala incorecta. ”Hulala UHT nr. 1 in Romania – produsul este inclus in categoria frisca, dar nu este frisca, ci un produs pe baza de grasimi vegetale”, subliniaza CJPC. in cazul Apei micelare Nivea – pe produs avea mentionat „nr. 1 in Romania“, in urma studiului privind vanzarile din 2015, dar pe ambalaj era trecut 2014. Nici ofertele la alimente nu erau in regula; salam Maestro de vara 2 plus 1 gratis, dar nu s-a gasit produsul singular la vanzare (!?). Au fost aplicate 3 amenzi in valoare de 19.000 de lei si un avertisment.

Sursa: telegrafonline