Cum scapi de kilogramele din timpul sarcinii! Vezi care este cea mai buna dieta pentru tine si copilul tau!

Dieta post-natala trebuie sa fie una incarcata nutritiv, bogata in minerale, vitamine si fibre alimentare si saraca in grasimi saturate, sustine nutritionistul Lygia Alexandrescu.

„Multe dintre mamici isi revin la silueta prenatala in 8 — 12 luni. in cazul in care bebelusul este alaptat, dieta de revenire ar trebui planuita cu responsabilitate, pentru ca toate substantele care se formeaza si se descompun in timpul lipolizei vor afecta compozitia laptelui si implicit starea generala a copilului. Asadar, in cazul alaptarii, in primele 3 luni post-natale, ar trebui sa fie concentrate asupra unui program alimentar sanatos, imbinat cu exercitii fizice usoare. Dieta post-natala trebuie sa fie una incarcata nutritiv, bogata in minerale, vitamine si fibre alimentare si saraca in grasimi saturate”, spune Alexandrescu.

In opinia acesteia, din punct de vedere dietetic, post-natal se fac doua mari greseli: ori se consuma alimente procesate si goale de nutrienti, ori se practica diete hipocalorice sau, mai rau, infometarea, ambele variante fiind nesanatoase si aducatoare de kilograme.

Loading...

„Cea mai echilibrata dieta este formata din 50% carbohidrati complecsi, cat mai putin rafinati, 30% grasimi (cat mai multe nesaturate) si 20% proteine. Carbohidratii complecsi pot fi consumati sub forma de: cereale, musli, orez brun, paste integrale. Ei sunt bogati in fibre, fier, calciu, vitamina B, au putine grasimi si sunt satiosi. Legumele sunt de preferat sa se consume proaspete sau congelate si mai putin din conserve (bogate in sodiu si aditivi alimentari): spanac, varza, salata, mazare, fasole verde, morcovi, ardei gras, ceapa, usturoi, ridichi, rosii, castraveti, etc. Legumele sunt surse bogate in enzime si vitamine si sunt sarace caloric”, precizeaza nutritionistul.

Totodata, fructele sunt recomandate sub forma proaspata sau inghetata si mai putin sub forma de compot sau conserva (dispar enzimele si au adaosuri mari de zahar).

„Fructele sunt bogate in antioxidanti: vitaminele A, C, acid folic, fibre si sunt sarace in grasimi si calorii: mere, pere, portocale, grapefruit, lamai, kiwi, ananas, etc”, afirma Lygia Alexandrescu.

Ea recomanda ca grasimile sa fie consumate doar sub forma nesaturata, uleiul de masline, care este o buna sursa de acizi grasi esentiali si de vitamine liposolubile: A, D, E, K.

De asemenea, rolul exercitiilor fizice nu trebuie minimizat.

„De indata ce medicul considera ca organismul este pregatit, se pot incepe programe de gimnastica usoara care sa dureze cate 10 minute la inceput si apoi sa creasca treptat si ca durata, si ca intensitate. Prin miscare se vor obtine beneficii atat fizice, cat si psihice”, subliniaza medicul.

Sursa: Agerpres

Loading...
spre