Cum sa fii fericit! Gesturile banale care iti aseaza zambetul pe buze!

Ritmul alert al vietii cotidiene ne face sa uitam sa ne alocam timp pentru a fi relaxati si a ne simti mai bine. Avem puterea de a ne schimba perspectiva asupra vietii.  Activitatea fizica stimuleaza circulatia sangelui si, implicit, eliberarea de endorfine in organism, endorfine care combat starea de indispozitie.

Cercetarile au aratat ca exercitiile fizice pot ajuta la reducerea simptomelor de depresie, potrivit adevarul.ro, care citeaza health. com. Orice tip de activitate fizica ne este utila: de la simplul alergat in parc, pana la pedalarea pe bicicleta medicala, yoga, dansul, atata vreme cat ne face sa transpiram. Chiar si o repriza iute si scurta de 20-30 de minute ne poate salva.

Loading...

Daca incepem sa vedem rosu in fata ochilor din pricina nervilor, este cazul sa ne apucam de yoga. Exercitiile de yoga controleaza respiratia si indeparteaza temerile si frustrarile. Uneori, cand esti  intr-o dispozitie proasta este suficient sa respiri adanc si sa-ti oxigenezi corpul. Arcuirea spatelui este o excelenta varianta de a-si schimba dispozitia. Putem face „podul“ de sus sau de jos avand grija sa ne arcuim spatele cat de tare putem. Pozitia ar trebui mentinuta pret de 5-8 respiratii, apoi revenim in pozitie fireasca.

Putem repeta de doua ori. Daca ne este prea greu, facem arcuirea doar pe jumatate pentru a culege, totusi, jumatate din beneficii. Legumele verzi de tipul spanacului sunt bogate si in acid folic, furnizand 33% din necesarul corporal, zilnic. Nutrientii continuti ajuta la reducerea dispozitiei negative prin producerea dopaminei in creier. Un studiu american din 2012 a aratat ca persoanele de varsta mijlocie care obisnuiau sa consume alimente bogate in acid folic aveau o predispozitie mai redusa de a face depresii, comparativ cu acelea care nu aveau acest obicei.

Terapia comportamentala este o solutie dovedita de tratament impotriva depresiei si a anxietatii. Tratamentul poate ajuta persoanele sa transforme gandurile negative in ganduri pozitive, reusind astfel sa-si imbunatateasca starea de sanatate. Ne-am putea cumpara flori singuri.

O echipa de cercetatori de la Harvard a ajuns la concluzia ca a avea flori proaspete in apartament ne creste sansa de a fi bine dispusi. Persoanele care au fost incluse in studiu s-au dovedit mai intelegatoare cu ceilalti, mai entuziaste si mai binedispuse la serviciu. Poate va ganditi ca zambetul este o consecinta a faptului de a fi fericit, insa o serie de cercetari au aratat ca schitarea zambetului – chiar daca fortata – poate activa centrii fericirii din creier, ajutandu-ne sa ne schimbam dispozitia in bine. Asadar, exercitiul zambetului este obligatoriu.

Loading...
spre