Cum iti poti lungi viata cu pana la 7 ani dedicandu-ti 2 ore si jumatate pe saptamana unei activitati simple

Mergi rapid timp de doua ore si jumatate pe saptamana si poti castiga pana la 7 ani de viata in plus. Chiar si jumatate din aceasta durata, 75 de minute saptamanal, are efecte benefice asupra sanatatii si lungeste viata cu aproape doi ani.

Specialistii de la agentia de cercetari medicale a guvernului SUA si de la Universitatea Harvard sunt cei care au ajuns la aceste concluzii (publicate in jurnalul PLoS Medicine), dupa ce au analizat modul de viata a peste 600.000 de barbati si femei cu varsta de peste 40 de ani, pe baza datelor colectate din 6 studii pe termen lung realizate anterior.

Cercetatorii s-au concentrat asupra acestei forme moderate de exercitiu fizic, definind-o drept un mers suficient de rapid pentru a te face sa transpiri, dar in acelasi timp suficient de incet pentru a putea sustine o conversatie.

Rezultatele au fost diferite in functie de greutatea persoanelor si de durata saptamanala a mersului, dar au aratat ca toti oamenii pot beneficia considerabil de pe urma acestei forme de exercitiu fizic.

Loading...

• 2 ore si jumatate de mers rapid, pe saptamana, duc la cresterea duratei de viata cu 3,4 ani, in medie.

• 5 ore de mers, pe saptamana, se traduc intr-o crestere a duratei vietii cu 4,2 ani, in medie

• 7 ore si jumatate de mers saptamanal implica o crestere medie a duratei vietii cu 4 ani si jumatate.

Beneficiile erau mai mari in cazul celor care aveau si o greutate in limitele normale: persoanele normoponderale care practicau exercitiul fizic moderat – sub forma mersului rapid – timp de 2 ore si jumatate saptamanal (acesta fiind nivelul minim recomandat de guvernul SUA), aveau sansa de a trai cu 7 ani mai mult decat persoanele supraponderale care nu faceau miscare deloc.

In schimb, persoanele cu greutate normala, dar care nu faceau miscare, riscau sa moara cu trei ani mai repede decat persoanele obeze care erau active fizic – un rezultat care arata importanta exercitiului fizic pentru pastrarea sanatatii, indiferent de greutatea corporala.

Rezultatele au fost similare pentru barbati si femei, iar corelatia intre nivelul de activitate fizica si durata de viata a fost mai puternica in cazul persoanelor care sufereau sau suferisera de cancer ori boli cardiace.

Concluzia cercetatorilor a fost ca importanta exercitiului nu trebuie subestimata, de vreme ce s-a dovedit ca pana si niveluri moderate de activitate fizica au un impact semnficativ asupra sanatatii si pot spori durata vietii.

Loading...
spre