Cum gestionezi sosirea a 3 milioane de TURISTI la campionatul de fotbal din Brazilia

Peste numai doua luni, aproximativ 600.000 de suporteri ai fotbalului din 31 de tari si trei milioane de turisti locali vor invada stadioanele si aeroporturile braziliene.

Acestia vor strabate din loc in loc o tara cat un continent – Brazilia ocupa o suprafata mai mare decat Australia – urmandu-si echipele si punand la incercare sistemul de transport aerian al tarii.

In marile orase, cum ar fi Rio de Janeiro si Sao Paulo, aeroporturile functioneaza la capacitate maxima.

„Spatiul nostru aerian arata ca un ghem de spaghete,” a declarat pentru Wall Street Journal Capitanul Pedro Scorza, Director operatiuni tehnice al companiei aeriene GOL din Brazilia. „Lumea intreaga va astepta vesti din Brazilia in timpul Cupei Mondiale. Daca oamenii vor spune ca spatiul aerian este aglomerat si zborurile au intarziere, nu vom avea o imagine buna.”

Tocmai din acest motiv Brazilia a inceput sa instaleze o tehnologie de navigatie digitala de ultima generatie de la GE, bazata pe GPS, traiectorii de zbor optimizate si sisteme computerizate la bord in loc de radiobalize la sol si alte tehnologii ale secolului XX. Aceasta permite controlorilor de trafic sa incadreze mai multe avioane pe o singura traiectorie, iar pilotii si companiile aeriene pot elabora cele mai eficiente planuri de zbor.

Click pe aceeasi tema:  Filmul "007: Coordonata Skyfall", de pe 26 octombrie in premiera pe marile ecrane romanesti! Vezi VIDEO

Foto 1

Sistemul, denumit Required Navigational Performance (performanta de navigare necesara), a fost conceput de pilotul companiei aeriene Alaska Airlines Steve Fulton si dezvoltat de divizia Flight Efficiency Services a companiei GE. Conform spuselor lui Fulton, pilotii au reactionat „foarte favorabil”. „Toata lumea isi da seama ca este cel mai bun mod de a zbura,” spune acesta. „Pana acum nu am avut avantajul de a putea pilota cu o precizie atat de mare. inainte de a avea aceasta tehnologie, erai nevoit uneori sa iti folosesti intuitia. Era o senzatie neplacuta.”

DECEA, furnizorul national de servicii de navigatie al Braziliei, alaturi de companii aeriene precum GOL, Tam si altele au inceput sa instaleze sistemul in carlingile aeronavelor si in 10 aeroporturi.

Printre acestea se numara aeroportul Santos Dumont din Rio, unde GE a instalat primele traiectorii de abordare in 2012. „Santos Dumont este un aeroport de oras intr-un decor spectaculos, incadrat de varful Pão de Açúcar si alti munti din jurul Rio,” spune Fulton. „Acest tip de teren ne da ocazia de a arata industriei de profil si autoritatilor de reglementare ce poate oferi aceasta tehnologie.”

Giovanni Spitale, directorul general al diviziei Flight Efficiency Services, spune ca dupa instalarea traiectoriilor RNP, software-ul si analitica asigurata de GE pot optimiza rutele, pot valida economiile de costuri si pot identifica domeniile care necesita imbunatatiri. „Partea frumoasa este ca exista intotdeauna modalitati mai bune de a pilota si economisi combustibil,” declara Spitale.

Click pe aceeasi tema:  Cele mai scumpe zece tablouri din istorie

GE a instalat peste 300 de rute in Canada, Australia, Malaiezia, Peru, Chile, Brazilia si SUA.

Unele, cum ar fi cea din Queenstown, Noua Zeelanda si din provincia Sichuan din China, sunt chiar impresionante. Dar majoritatea instalarilor au fost facute in zone in care terenul nu pune probleme – obiectivele sunt eficienta operationala si minimizarea impactului operatiunilor de trafic aerian asupra mediului. (RNP face parte din programul ecomagination al GE.)

GOL estimeaza ca sistemul RNP ar putea reduce abordarea aterizarii cu 35 km si 7,5 minute in medie, in comparatie cu traiectoriile conventionale. De asemenea, ar reduce emisiile de dioxid de carbon cu peste 736 kg si ar permite economii operationale in valoare de 24 milioane USD intr-o perioada de cinci ani.

Capitanul Scorza al companiei GOL a declarat pentru WSJ ca sistemul ar putea genera economii de 75 litri de combustibil sau 70 USD in medie pe zbor pe o ruta aglomerata intre Rio si Sao Paulo. „Daca inmultim cu numarul de zboruri, economiile sunt foarte mari,” a spus acesta.

spre