2. Modificarea perceptiei asupra marimii portiilor
Meniurile sunt o alta tactica pusa la punct pentru a face clientii sa consume mai mult. In timp ce acestia cred ca economisesc bani, cumpara de fapt produse de care nu au nevoie si pe care nu le-ar fi achizitionat daca nu erau incluse in pretul altora. Studiile arata ca, daca primesc mai multe produse la un pret similar, oamenii au tendinta sa le manance, chiar daca nu aveau de gand, initial. Spre exemplu, daca primesc si cartofi prajiti alaturi de un hamburger, cei mai multi vor manca ambele produse, desi s-ar fi saturat cu unul dintre ele.
Felul in care portiile sunt servite incurajeaza de asemenea consumul in exces. O galetusa de bucatele de pui, spre exemplu, va fi consumata in intregime, fiind considerata o singura portie. Dar daca aceeasi cantitate de mancare este impartita in trei galetuse, spre exemplu, clientii sunt mult mai putin predispusi sa o consume pe toata.
„Studiile arata ca oamenii mananca mai putin daca primesc mai multe portii mici, decat daca primesc o singura portie mare. Acest fapt se poate datora punctelor de oprire, la trecerea de la o portie la alta, cand cei implicati trebuie sa decida daca vor sa continue sau nu”, afirma Wansink.