Cele mai nocive alimente pe care le consuma romanii!

Produsele de fast food, semintele, covrigeii pot reprezenta pentru organismul nostru adevarate bombe calorice. Antrenoarea de fitness si nutritionistul Cori Gramescu spune pentru Gandul care sunt alimentele ce trebuie excluse din meniul nostru zilnic.

„O viata sanatoasa inseama sa mancam echilibrat, sa facem miscare, sa iubim si sa fim iubiti. Acestea sunt ”ingredientele” pentru a arata bine, imbracati sau goi. E momentul sa depasim credinta ca sportul sau alimentatia sanatoasa sunt necesare doar din ratiuni estetice si sa vedem valoarea reala a acestora, anume o imbunatatire a calitatii vietii. Cand avem un stil de viata sanatos, restul, implicit aspectul fizic, au de castigat”, precizeaza pentru Gandul antrenoarea de fitness Cori Gramescu.

„Trec peste alimentele evident nesanatoase, gen produsele prajite din fast food-uri, si o sa ma refer si alte categorii de alimente pe care nu ar trebui sa le consumam:

1. Produsele de patiserie. Cred ca cel mai nesanatos obicei al romanilor este inlocuirea micului dejun cu 1-2 produse de patiserie si o cafea de la dozator. Fie ca vorbim de covrigi sau de pateuri, trebuie sa intelegem ca ne alimentam organismul cu faina de proasta calitate, agenti de afanare si de crestere, coloranti alimentari, zahar, grasimi hidrogenate si multa sare. Decat sa stam la coada la covrigerul minune, mai bine mancam acasa o felie de paine cu telemea si un ardei sau o rosie, dureaza la fel de putin sa le preparam si optiunea este una sanatoasa, naturala si mult mai ieftina.

Click pe aceeasi tema:  Mersul tau arata cat esti de sanatos! Vezi afectiunile care se citesc "in mers"!

2. Sucurile procesate si dulci. Un pahar de 330 g de suc are 40 de g de zahar si am vazut frecvent persoane care beau doar suc toata ziua. Este infiorator de nesanatos pentru organism si este un obicei de care se scapa greu, adictia de zahar fiind greu de controlat. Solutia ar fi sa renuntam la sucurile din comert, sa le inlocuim cu limonade indulcite cu miere si sa reducem treptat cantitatea de miere folosita, inlocuind-o cu diverse condimente: ghimbir, menta, busuioc, rozmarin etc.

3. Crantanele: covrigei, bombonele, chipsuri, popcorn, seminte prajite cu sare, arahide prajite, biscuiti sau fursecuri. Multi dintre noi le consuma la birou sau la televizor, inainte de culcare, nerealizand ce deserviciu ne facem. Contin foarte mult zahar si sare, adesea fara un aport de fibre alimentare si la un cost caloric mare, calorii ce nu aduc in organism niciun beneficiu de vitamine sau minerale.

Click pe aceeasi tema:  Cum deosebim rosia naturala de cea toxica, coapta fortat! Iata metoda folosita de legumicultori!

Ca regula generala, mancarea procesata ne face, in ansamblu, rau pe termen lung, pentru ca nu are valoare nutritiva si, la nivelul organismului, ne putem resimti: sistem imunitar scazut, digestie cu probleme, dureri de cap etc. Cand ii dai corpului in mod repetat ce nu ii e propice, acesta se va purta ca atare. Solutia vine din a alege sa consumam constient cat mai multe legume, fructe, carne din sursa naturala, lactate, cereale integrale, sa reinvatam sa gatim acasa, sa intelegem ca a manca echilibrat nu este echivalent cu o dieta de infometare, ci este un act de grija fata de noi insine”, mai spune Cori Gramescu.

spre