Ce nu stiai despre fibre! Cel mai cunoscut nutritionist iti spune adevarul

Nutritionistul Mihaela Bilic a precizat ce fibre ar trebui sa alegem ca sa nu avem probleme cu constipatia.

Cand vine vorba de fibre toata lumea are aceeasi atitudine: cu cat mai multe cu atat mai bine. Si nu intotdeauna e bine pentru ca fiecare le tolereaza diferit.

Exista fibre solubile, care se umfla si se inmoaie la contactul cu apa. Sunt prezente mai ales in fructe si legume, dar si in amidonul din faina. In organism fac lucruri bune, scad absortia de grasimi din tubul digestiv si amelioreaza nivelul colesterolului. La capitolul digestie cresc senzatia de satietate, ca urmare baloneaza pe moment.

Click pe aceeasi tema:  Semnul precoce al maladiei Alzheimer pe care putini il cunosc!

Apoi sunt fibrele insolubile, mai dure si mai agresive, care nu sufera modificari in organism si au doar rol de balast, sa accelereze tranzitul intestinal si sa previna constipatia. Astfel de fibre exista in taratele din cereale, in faina integrala si in vegetalele mai lemnoase. La persoanele cu intestine sensibile aceste fibre sunt iritante si pot da blocaje intestinale cu durere si disconfort.

Daca vreti sa aveti un aport mare de fibre in dieta, cresteti cantitatea de fibre solubile si evitati excesul de tarate.

Click pe aceeasi tema:  Un nutritionist celebru dezvaluie ce sa mananci pentru a te feri de cele mai comune boli!

Si mai e un lucru de precizat: toate fibrele au aport caloric 0, ele nu pot fi digerate de organismul uman si nu aduc niciun fel de nutrient. Singurul lor rol e sa dea volum bolului alimentar, sa avem impresia ca am mancat mult.

spre