Compania Carmolimp, cel mai mare productor si distribuitor de carne ambalata in atmosfera protectoare, si-a dublat productia in perioada Pastelui, insa situatia vanzarilor mult mai mari ale companiei nu arata o revigorare a consumului, despre care Valentin Soneriu, directorul general al companiei spune ca a scazut ca urmare a puterii de cumparare.
Carmolimp a inregistrat vanzari record in saptamanile dinaintea Pastelui. In aceasta perioada, compania a produs 50.000 de caserole/zi, vanzarile de carne proaspata totalizand 1,5 milioane de euro. In prezent, compania produce 40 de tone de carne pe zi.
Productia a crescut in perioada Pastelui fata de saptamanile anterioare cu circa 100%, spune Valentin Soneriu.
Cum au fost insa vanzarile din perioada Pastelui 2012 fata de aceeasi perioada a anului trecut?”Per total sunt mult mai bune din perspectiva faptului ca ne-am extins piata de desfacere. Dar, privind obiectiv, piata a scazut din cauza puterii de cumparare”, a explicat pentru Wall-Street.ro Valentin Soneriu.
La finalul lui 2011, Carmolimp estima afaceri de 29 mil. euro in 2012,o crestere de 20%. Anul acesta compania si-a reviziuit in crestere estimarile initiale si vizeaza o majorare a businessului de 25% comparativ cu 2012.
„In primul trimestru al anului am avut o crestere de aproximativ 30% fata de 2011. Evolutia aceasta a fost determinata de investitii noi in tehnologie pe carne proaspata, dar si de abordarea unui alt tip de client – conturile internationale. De asemenea faptul ca piata a facut un pas spre o carne mai calitativa si ca cerintele acestor firme au fost mai mari, au fost in avantajul nostru: firma noastra a fost pregatita sa umple un gol, dat fiind ca avem o experienta vasta pe carne proaspata”, a adaugat Soneriu.
Pentru anul acesta compania re in plan noi investitii in extinderea si automatizarea capacitatiilor de ambalare a carnii proaspete si marirea capacitatiilor de sortare a carnii proaspete.
„Una dintre cele mai importante investitii, nu neaparat ca suma dar ca impact, este obiectivul de a finaliza implementarea sistemului de calitate IFS. Aceasta va finaliza o etapa importanta in firma noastra, care a inceput cu o” obsesie” pentru un produs ultra proaspat de cea mai inalta calitate. De asemenea aveam planificate investitii in segmentul de Ready Meals si Deserturi Congelate”, a mai spus managerul.
De asemenea, anul acesta compania va continua sa investeasca si in magazine proprii. Compania are pe agenda deschiderea a inca 15 magazine proprii si a 10 unitati in franciza.
sursa: wall-street.ro