Aceasta este veriga slaba a organismului tau! Afla totul despre mineralul miraculos…

Corpul nostru nu poate produce magneziu, motiv pentru care trebuie sa il extragem din alimentele de baza pe care le consumam in fiecare zi. Chiar si asa, studiile au aratat faptul ca nu il consumam in cantitati suficiente.

Magneziul este un mineral extrem de important pentru functionarea normala a organismului uman. Acesta este al patrulea mineral prezent in organism si al doilea cel mai prezent in celulele noastre. Aproximativ 65% din magneziul din organism se regaseste in oase, 34% in tesuturile moi si 1% in fluidul extracelular. Este necesar pentru mai mult de 300 de reactii biochimice din organism. Mentine normala functia nervilor si a muschilor, regleaza ritmul cardiac, mentine sanatos sistemul imunitar si, impreuna cu calciul, pastreaza oasele noastre puternice.

Este necesar sa avem un aport zilnic de magneziu din alimente sau suplimente, desi nevoile de zi cu zi depind de mai multi factori precum varsta, sanatatea, ingredientele alimentare, consumul de alcool, stresul, sarcina, alaptarea etc. Acesti factori variaza de obicei intre 300 si 400 mg.

Click pe aceeasi tema:  Cum isi pune amprenta asupra vietii tale greutatea de la nastere!

Este surprinzator faptul ca medicii au observant un aport insuficiente de anumite vitamine si minerale (in special magneziu) la persoanele care traiesc in tarile dezvoltate, in ciuda varietatii alimentelor. Unii oameni de stiinta cred ca o mare parte a populatiei educate si bine hranite nu consuma o cantitate suficienta de magneziu prin alimente, fapt confirmat de rezultatele unui studiu care arata ca 40% dintre barbate si 50% dintre femei au un aport de magneziu cu doua treimi mai mic fata de necesarul zilnic recomandat.

CE INDICA LIPSA MAGNEZIULUI IN ORGANISM?

simptome deficit magneziu

O aprovizionare redusa de megneziu se poate manifesta prin sensibilitate crescuta la stres, imunodeficienta, precum si fluctuatii ale starii generale de sanatate. Deficitul de magneziu afecteaza in special tesuturile moi vulnerabile care contin cea mai mare concentratie de magneziu si au o activitate electrica mare la creier si inima.

Click pe aceeasi tema:  Vezi ce boli risti sa ai in functie de forma buricului!

Simptomele care pot indica lipsa magneziului sunt crampele la nivelul gambelor si coapselor, aritmie, batai ale ochilor, hipertensiune arterial, migrene, oboseala, slabiciune, iritabilitate, menstruatie dureroasa si asa mai departe. Studii recente arata o legatura intre lipsa magneziului din organism si afectiunile cardiace, insuficienta cardiac, angina pectorala si infarctul miocardic acut, leziunile vasculare, tulburarile metabolismului glucozei si cresterea stresului oxidativ.

In lumina acestor constatari, o suplimentare cu magneziu ar fi recomandata pentru a preveni cele mentionate mai sus. Cateva dintre sursele de magneziu sunt: Bananele, fasolea maro, orezul brun, fasolea neagra, lintea, spanacul, tofu, legume, cereale integrale, legume cu frunze verzi, tarate, nuci de Brazilia, faina de soia, migdale, melasa, semintele de dovleac si nuci de pin.

Sursa:The spirit science

spre