Acasă Multimedia Fotogalerie TOP 10 Cele mai deosebite TUNELURI din lume! GALERIE FOTO + VIDEO

TOP 10 Cele mai deosebite TUNELURI din lume! GALERIE FOTO + VIDEO

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Editorii CNN au alcatuit un top cu cele mai deosebite tuneluri din lume cu ocazia sarbatoririi a doua decenii de la constructia tunelului de sub Canalul Manecii. Va prezentam mai jos cateva tuneluri, de la constructii realizate manual, pana la minuni ale ingineriei moderne:

10. Tunelul de sub Canalul Manecii, Anglia/Franta

TOP 10 Cele mai deosebite TUNELURI din lume!10

The Channel Tunnel sau Le tunnel sous la Manche (n.r. Tunelul Canalului, ori Tunelul de sub Canalul Manecii, in engleza, respectiv franceza), constructia care a inspirat aceasta lista, a fost inaugurat acum douazeci de ani, in 1994, relateaza CNN. Desi realizarea este relativ recenta, ideea conectarii insulelor britanice de continent, folosind un tunel intre Anglia si Franta, nu este una noua. Prima propunere in acest sens a fost facuta de catre inginerul francez Albert Mathieu, in 1802, acum mai bine de doua sute de ani. Proiectul acestuia presupunea un tunel iluminat, traversat de trasuri, si o insula artificiala la jumatatea distantei, pentru schimbarea cailor. Lucrarile la constructia actuala au inceput in 1988, dupa ce o tentativa precedenta, inceputa in 1974, a fost anulata de britanici dupa un singur an, odata cu schimbarea partidului de guvernamant. Channel Tunnel are o lungime de 50 de kilometri si leaga orasul Folkestone, comitatul Kent, din Marea Britanie, de Coquelles, in apropiere de Calais, in Franta. Adancimea medie a tunelului este de 50 de metri sub fundul marii, cel mai adanc punct fiind la 75 de metri.Desi tunelul Seikan din Japonia este mai lung si e aflat la o adancime mai mare, Le tunnel sous la Manche are cea mai lunga portiune subacvatica dintre toate constructiile de acest fel din intreaga lume. Distanta poate fi strabatuta cu trenurile pentru pasageri Eurostar, cu navetele Eurotunnel, care transporta autovehicule, si cu trenuri de marfa. Inaugurarea tunelului a redus durata necesara traversarii Canalulului Manecii de la minimum o ora si jumatate la 35 de minute si „a schimbat fundamental geografia Europei”, spune Matt Sykes, directorul companiei de inginerie Arup.