6. Ce a cautat un avion militar pe traseul destinat pentru zborurile civile?
„Au fost trei avioane civile in zona care efectau zboruri regulate. A fost un zbor de la Copenhaga la Singapore, la 17:17, a fost un zbor de la Paris la Taipei la 17:24, si apoi a fost zborul de la Amsterdam la Kuala Lumpur”
„De asemenea, sistemele de monitorizare rusa au inregistrat ca a existat un avion ucrainean Air Force, probabil, Su-25, care se apropia de Boeingul Malaysia Airlines.”
„Su-25 a fost la 3-5 km de avionul Malaysia Airlines. Su-25 este capabil sa urce la altitudinea de 10.000 de metri pentru o perioada scurta de timp. Armamentul standard include rachete R60-aer-aer, care sunt capabile sa loveasca tinte la 12 km si care sunt garantate sa loveasca tinta de la o distanta de 5 km.”
7. De ce a fost avionul militar atat de aproape de un avion de pasageri?
„La 17:21 ’35, viteza Boeingului au scazut la 200 de kilometri pe ora, o noua marca a detecta un obiect de bord apare la locul de distrugere Boeing. Acest nou obiect din aer a fost detectat in mod continuu pe durata a patru minute de statiile radar Ust-Donetk si Buturinskaya. Un controlor de trafic aerian a solicitat caracteristicile noului obiect in aer, dar nu a putut obtine parametrii sai – cel mai probabil datorita faptului ca noua aeronava nu a fost echipata cu un transponder radar secundar de supraveghere, care este o trasatura distinctiva a aeronavelor militare „, a spus Makushev.
„Detectarea aeronavei a devenit posibila cand avionul a inceput sa urce. Modificarile in coordonatele obiectului aerian sugereaza ca acesta zbura deasupra locului accidentului, monitorizand situatia Boeingului 777.
„Oficialii ucraineni au sustinut mai devreme ca nu au avut niciun avion militar ucrainean in zona accidentului in acea zi. Dupa cum puteti vedea, nu este adevarat.”