Acasă Stirile zilei Energie Volumul vânzărilor de carburanţi ale MOL în România a crescut cu 4%...

Volumul vânzărilor de carburanţi ale MOL în România a crescut cu 4% anul trecut

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Volumul vânzărilor de carburanţi ale MOL în România a crescut anul trecut cu 4%, de la 433.000 de tone în 2010 la 451.000 de tone, iar cota de piaţă a grupului ungar a avansat cu aproximativ un punct procentual, la peste 12%.

În acelaşi timp, veniturile magazinelor din benzinăriile MOL au urcat cu 8%, ca urmare a activităţii intense de promovare, se arată în raportul financiar al grupului.

Vânzările de motorină au crescut cu 7%, de la 299.000 de tone în 2010 la 320.000 de tone, în timp ce pe retailul de benzină, MOL a înregistrat în România o scădere de 3%, de la 131.000 de tone la 127.000 de tone.

În trimestrul al patrulea, volumul vânzărilor de carburanţi a urcat cu 6%, de la 111.000 de tone în ultimele trei luni din 2010 la 117.000 de tone anul trecut. Vânzările de motorină au avansat cu 9%, la 84.000 de tone, iar cele de benzină au coborât cu 3%, la 32.000 de tone.

La nivel de grup, vânzările de carburanţi în reţeaua de benzinării au stagnat la uşor peste 3.5 milioane de tone anul trecut, în timp ce în trimestrul al patrulea au scăzut cu 8%, la 861.000 de tone.

Grupul ungar a constituit un provizion de 5,6 miliarde de forinţi (19,4 milioane de euro la cursul actual) pentru amenda impusă MOL de Consiliul Concurenţei din România în ianuarie, în cadrul unei investigaţii pe piaţa carburanţilor, care vizează mai multe companii petroliere. MOL a anunţat că va contesta în instanţă amenda de 80,27 milioane de lei (circa 18,5 milioane de euro), reprezentând 3% din cifra de afaceri.

Consiliului Concurenţei a sancţionat companiile OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI România, MOL Romania Petroleum Products şi Lukoil România cu amenzi ce cumulează 880,5 milioane lei (205 milioane de euro), reprezentând aproximativ 3% din cifrele de afaceri realizate în anul 2010.

La sfârşitul anului trecut, MOL opera în România 128 de benzinării, la fel ca în septembrie şi cu două mai mult faţă de decembrie 2010.

La nivel de grup, profitul net a crescut cu peste 50% anul trecut, de la 500 de milioane de dolari în 2010 la 757 milioane de dolari anul trecut, ca urmare a majorării preţurilor şi a producţiei mai ridicate de hidrocarburi, în timp ce veniturile au urcat cu 29%, de la 20,66 miliarde de dolari la 26,59 miliarde de dolari.